تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۳۳
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۲۳۵۷۷۱
سرویس خبر : انرژی

ائتلاف اوپک پلاس استراتژی خود را در سال جاری میلادی تغییر نمی‌دهد

‌می‌متالز - وزیر نفت عراق گفت ائتلاف اوپک پلاس همچنان به ۴۰۰ هزار بشکه افزایش تولید روزانه خود که برای هر ماه برنامه‌ریزی کرده بود ادامه می‌دهد و تصمیمی برای تغییر این سیاست ندارد.

به گزارش می‌متالز، احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق گفت ائتلاف اوپک پلاس قصد ندارد در اجلاس آینده که در اوایل دسامبر برگزار می‌شود روند افزایش تولید خود را تغییر دهد و برنامه تولید را در سه‌ماهه اول سال آینده میلادی بررسی خواهد کرد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت این ائتلاف همچنان به ۴۰۰ هزار بشکه افزایش روزانه خود که برای هر ماه برنامه‌ریزی کرده بود ادامه می‌دهد.

اجلاس آینده اوپک پلاس قرار است در دوم دسامبر برگزار شود.

ائتلاف اوپک پلاس به‌خاطر عدم افزایش تولید خود جهت مقابله با روند بالا رفتن قیمت نفت مورد انتقاد کشور‌های واردکننده نفت از جمله آمریکا و ژاپن قرار گرفته‌است. تحلیلگران به‌تازگی دریافته اند که برخی اعضای ائتلاف اوپک پلاس مانند آنگولا و نیجریه برای افزایش تولید خود تا سهمیه‌های مقرر شده مشکل دارند، بنابراین بازار نفت بیشتر از حد انتظار با کمبود عرضه مواجه خواهد بود.

وزیر نفت عراق، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک پس‌از عربستان، همچنین گفت: «سیاست اوپک در مورد بالا بردن یا پایین آوردن قیمت نفت نیست، بلکه هدف آن رسیدن به ثبات و تعادل در عرضه انرژی و جلوگیری از سقوط قیمت نفت است. این ائتلاف قصد ندارد به یک‌قیمت خاص برای نفت برسد».

عبدالجبار با اشاره به صادرات نفت خام عراق در ماه جاری گفت عراق قصد دارد تا ۳.۲ میلیون بشکه در روز در ماه نوامبر از میادین نفتی تحت کنترل دولت مرکزی بغداد صادرات داشته باشد. وی اظهار داشت انتظار می‌رود صادرات عراق از میادین نفتی دولتی طی سه‌ماهه اول سال آینده میلادی ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش‌یافته و به ۳.۴ میلیون بشکه در روز برسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده