تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۳۸۰
کد خبر: ۲۳۵۷۷۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
علی‌اصغر جمعه‌ای در نشست با وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

صاحبان صنایع در ساخت مسکن کارگران مشارکت داده شوند

‌می‌متالز - رئیس اتاق سمنان با اشاره به صنعتی بودن این استان، از وزیر راه و شهرسازی خواست تمهیداتی برای واگذاری زمین به صاحبان صنایع برای تأمین مسکن کارگران خود اندیشیده شود.

به گزارش می متالز،رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: این استان با دارا بودن ۱۷۰۰ واحد صنعتی و ۶۱۰ معدن از استان‌های مستعد بشمار می‌رود، بیش از ۹۹ درصد سرمایه‌گذاری‌های صورت پذیرفته متعلق به بخش خصوصی است.

علی‌اصغر جمعه‌ای در نشست فعالان اقتصادی سمنان با رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، ضمن تقدیر بابت افتتاح بخشی از جاده مواصلاتی سمنان و فیروزکوه، افزود: جاده‌های مواصلاتی استان فاقد استاندارد لازم است با توجه ‌به حجم بسیار بالای تردد مسیر حرم تا حرم و شاهراه ترانزیت بین‌المللی جا دارد این موضوع موردتوجه ویژه قرار بگیرد.

رئیس اتاق سمنان خطاب به وزیر راه و شهرسازی اظهار مرد: برنامه ساخت یک‌میلیون مسکن در سال پروژه‌ای بزرگی است و این پیشنهاد از سوی بخش خصوصی مطرح شده که با اختصاص زمین به صاحبان صنایع، این امکان را فراهم کنید تا صاحبان کسب‌وکار برای کارگران خود مسکن‌سازی کنند که با اجرای این طرح بخشی از هزینه‌های اجرایی کم خواهد شد.

رئیس اتاق سمنان افزود: در این فرایند، احداث مسکن در بافت‌های قدیم شهر می‌تواند به‌واسطه تأمین بودن زیرساخت‌های، هزینه‌ها را پایین بیاورد.

منبع: اخبار اتاق ایران

عناوین برگزیده