تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۹
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۲۳۵۸۱۷
سرویس خبر : زمین شناسی

گام چین برای اکتشاف عناصر معدنی استراتژیک

‌می‌متالز - یک برنامه ریز ارشد اقتصادی در گفتگویی با سایت ماینینگ اعلام کرد: چین اکتشاف منابع معدنی استراتژیک از جمله نفت، گاز طبیعی، مس، کروم، تنگستن، خاک‌های کمیاب و ... را طی سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ افزایش خواهد داد.

به گزارش می‌متالز، یک برنامه ریز ارشد اقتصادی در گفتگویی با سایت ماینینگ اعلام کرد: چین اکتشاف منابع معدنی استراتژیک از جمله نفت، گاز طبیعی، مس، کروم، تنگستن، خاک‌های کمیاب و ... را طی سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ افزایش خواهد داد.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین، طرح ارتقای توسعه در مناطق وابسته به منابع را در وبسایت خود منتشر کرده است که نشان از تایید بر این موضوع خواهد بود.

همچنین احتمالاً چین با تلاش‌ها در مذاکرات آب و هوایی COP۲۶ که چندی پیش در حال برگزاری بود و بسیاری از اکشور‌های دنیا در آن حضور داشتند، برای حذف تدریجی زغال‌سنگ در سراسر جهان و ترغیب کشور‌ها به افزایش برنامه‌های انتشار گاز‌های گلخانه‌ای خود در سال آینده، مخالفت خواهد کرد.

به گفته یک فرد آشنا با سایت ماینینگ، نگرانی‌هایی در مورد امنیت انرژی در این کشور، چین را از حمایت از پیشنهاد در مورد زغال سنگ باز می‌دارد.

در حالی که چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را به اوج برساند، این کشور اکنون در چنگال بحران انرژی است و در حال افزایش تولید زغال سنگ به سطوح بی سابقه است. همچنین چین، چندی پیش با یکی از مهمترین شرکای تجاری خود یعنی کشور استرالیا، در زمینه زغال سنگ دچار مشکلاتی شد که پیشتر به این موضوع به صورت مفصل پرداخته ایم.

منبع: معدن نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده