تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۲۳۵۹۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدور ۱۵۵۷ جواز تاسیس و ۲۳۶ پروانه بهره برداری صنعتی از ابتدای سال جاری در یزد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، هزار و ۵۵۷ جواز تاسیس و ۲۳۶ پروانه بهره برداری از واحد‌های صنعتی در استان یزد صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا علمدار یزدی اظهار داشت: برای هزار و ۵۵۷ واحدی که طی هفت ماهه اول امسال جواز تاسیس دریافت کرده اند، ۷۶۹ میلیون و ۵۹۷ هزارو ۷۷۱ ریال سرمایه گذاری ثابت انجام شده و پیش بینی می‌شود با بهره برداری از این واحدها، برای ۴۸ هزار و ۸۶۳ نفر اشتغال ایجاد شود.
وی افزود: برای ۲۳۶ واحدی که در هفت ماهه نخست امسال برای آن‌ها پروانه بهره برداری صادر شده است نیز، ۵۵ میلیون و ۲۸۷ هزارو ۹۹۰ ریال سرمایه گذاری انجام شده و این واحد‌ها برای ۴ هزار و ۵۳۲ نفر شغل ایجاد کرده اند.
علمدار یزدی با بیان اینکه در سال ۹۹ در مجموع ۳۵۳ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۳۷ میلیون ۲۷۴ هزارو ۳۹ ریال و اشتغالزایی ۴ هزار و ۴۹۱ نفر در سطح استان صادر شده است، عنوان کرد: جواز‌های تاسیس صادر شده در سال ۹۹ نیز ۳ هزار و ۵۹۵ مورد با سرمایه گذاری ۴۲۶۲۶۲۴۹۰ و پیش بینی اشتغالزایی برای ۶۷ هزار و ۴۴۴ بوده است.
وی یادآور شد: در حال حاضر در استان یزد ۳ هزار و ۹۳ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر هستند و برای ۶ هزار و ۸۳ واحد نیز جواز تاسیس صادر شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده