تاریخ: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۳۶۰۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار خراسان رضوی:

مردم منطقه سنگان باید در منافع شرکت‌های معدنی سهیم شوند

‌می‌متالز - استاندار خراسان رضوی گفت: باید زمینه مشارکت و سهیم شدن مردم منطقه سنگان با برنامه ریزی اصولی و در قالب سهام و یا جذب سرمایه‌های سرگردان و خرد در منافع فعالیت‌های معدنی مجتمع سنگان خواف فراهم شود.

به گزارش می‌متالز، یعقوبعلی نظری عصر پنجشنبه در ادامه سفر به شهرستان خواف و در جمع مسوولان و سرمایه گذاران شرکت‌های معدنی مجتمع سنگ آهن سنگان افزود: اگر مردم منطقه مشاهده کنند با وجود تحمل مشکلات و گرد و غبار ناشی از فعالیت‌های شرکت‌های معدنی خودشان در این فعالیت‌ها سهیم هستند دلگرم و امیدوار می‌شوند.

وی ادامه داد: جلب مشارکت مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش‌های مختلف و از جمله فعالیت‌های اقتصادی نظیر فعالیت‌های معدنی باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری امسال به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها در اولویت اقدامات ما قرار دارد و از نظر اعتقادی و تشکیلاتی و اداری موظف به بسترسازی برای حمایت موثر از سرمایه گذاری و تولید هستیم.

نظری با اشاره به ظرفیت‌های خاص معادن سنگ آهن سنگان خواف افزود: باید با رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران زمینه افزایش حضور آن‌ها در منطقه فراهم شود و همه مسوولان و دست اندرکاران مربوطه باید در این ارتباط تلاش کنند.

وی ادامه داد: باید با افزایش تعامل بین بخش‌های دولتی و خصوصی و سرمایه گذاران و برطرف کردن مسایل و مشکلات، بستر توسعه سرمایه گذاری در این منطقه را فراهم کرد و مدیران با درایت خاص و رفع چالش‌ها از این ظرفیت‌ها برای رونق اقتصادی بهره گیرند.

استاندار خراسان رضوی گفت:هر فردی که در این کشور و نظام جمهوری اسلامی مشغول کار و تلاش و فعالیت در زمینه‌های گوناگون و تولید است اقدام ارزشمندی انجام می‌دهد، میزان تلاش و سرمایه گذاری مهم نیست بلکه اصل کار، حائز اهمیت است.

نظری افزود: اراده ها، عزم‌ها و افکار و نگاه‌های بلند مهمترین و بهترین سرمایه است که می‌توان با برنامه ریزی موثر آن‌ها را به اهداف اجرایی و عملیاتی در هر عرصه‌ای تبدیل کرد.

وی اضافه کرد: بین حاکمیت و مسوولان و مردم هیچ گونه فاصله‌ای وجود ندارد ما همه با هم برابریم و هیچ کدام نمی‌توانند مدعی شوند که نسبت به دیگری دلسوزتر است بلکه اصل ارزشمند، کار و تلاش است.

او ادامه داد: باید در جلسه‌ای دیگر با حضور مسوولان و سرمایه گذاران شرکت‌های معدنی خواف مشکلات این بخش‌ها در زمینه‌های تامین آب، برق، گاز و سرمایه گذاری‌های جدید و محیط زیست بررسی و راهکار‌های مقتضی برای برطرف کردن آن‌ها اتخاذ شود.

استاندار خراسان رضوی روز پنجشنبه در نخستین سفر شهرستانی خود به شهرستان خواف سفر کرد.

دیدار با معتمدان و علمای شیعه و سنی و سرمایه گذاران، دیدار‌های مردمی، بازدید از طرح‌ها و قابلیت‌های سرمایه گذاری داخلی و خارجی، بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی توربین‌های بادی، تونل‌های بادی و بازدید از شرکت‌های معدنی مجتمع سنگان خواف از جمله برنامه‌های این سفر بود.

بازدید از بازارچه مرزی و ایستگاه شمتیغ خواف به عنوان مرز رسمی ریلی ایران و افغانستان، بازدید از طرح‌های زیربنایی شامل راهها، آب‌رسانی، برق رسانی و گازرسانی و بررسی میدانی مسائل و مشکلات منطقه‌ای از دیگر برنامه‌های استاندار خراسان رضوی در سفر به این شهرستان مرزی بود.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان است که تامین کننده خوراک اولیه تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.
مجموعه کانسار‌های سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

عناوین برگزیده