به گزارش میمتالز، ایرباس پیش بینی ۲۰ ساله خود برای تقاضای هواپیماهای جدید را در مقایسه با سطح قبل از همه گیری سال ۲۰۱۹ اندکی کاهش داد.
این شرکت در گزارش خود اعلام کرد که انتظار دارد سهم فزایندهای از تحویل هواپیماها مربوط به جایگزین شدن هوپپماهای کم مصرفتر باشد و در مورد چشم انداز هواپیماهای باری نیز ابراز خوشبینی کرد.
در آخرین گزارش پیش بینی بازار جهانی خود که روز شنبه قبل از نمایشگاه هوایی دبی منتشر شد، این هواپیماساز اروپایی تقاضا برای ۳۹۰۲۰ جت مسافربری و باری جدید را تا سال ۲۰۴۰ در مقایسه با ۳۹۲۱۳ هواپیما در سال ۲۰۱۹ پیش بینی کرد.
از این هواپیماهای جدید، حدود ۴۰ درصد برای جایگزینی هواپیماهای قدیمیتر و پر مصرفتر استفاده خواهند شد چرا که خطوط هوایی جهان به دنبال کاهش انتشار کربن خود هستند.
کریستین شرر، مدیر ارشد بازرگانی و رئیس گروه بینالمللی ایرباس، گفت: با بلوغ اقتصادها و بخش حملونقل هوایی، میبینیم که تقاضا بیشتر به دلیل جایگزینی در حال افزایش است تا به علت رشد. جایگزینی مهمترین محرک امروزی برای کربن زدایی است.
ایرباس همچنین اعلام کرد که تا سال ۲۰۴۰ اکثر هواپیماهای تجاری از آخرین نسل خود خواهند بود. این در حالی است که اکنون ۱۳ درصد از هواپیماهای تجاری از آخرین نسل خود هستند.
صنعت هوانوردی جهانی متعهد شده است که تا سال ۲۰۵۰ به هدف خود برای رساندن انتشار کربن به صفر خالص دست پیدا کند، که با حرکت به سمت جتهای کم مصرف تر، استفاده از سوخت پایدار و بهره وری عملیاتی قبل از در دسترس بودن هواپیماهای هیدروژنی در اواسط دهه ۲۰۳۰ در حال نزدیک شدن به این هدف است.
این شرکت سازنده هواپیما که در در تولوز مستقر شده است، پیشبینی میکند که تقاضا برای هواپیماهای جدید شامل ۲۹۷۰۰ هواپیمای کوچک مانند جتهای A۲۲۰ و A۳۲۰ باشد، در حالی که ۵۳۰۰ هواپیمای دیگر از جتهای متوسط مانند A۳۲۱XLR و A۳۳۰neo خواهند بود.
این شرکت همچنین اعلام کرد که نیاز به تحویل ۴۰۰۰ هواپیمای بزرگ تا سال ۲۰۴۰ وجود دارد که فقط شامل مدل A۳۵۰ دو موتوره میشود و تولید A۳۸۰ دو طبقه متوقف شده است.
منبع: خبرگزاری تسنیم