تاریخ: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۱
بازدید: ۳۸۰
کد خبر: ۲۳۶۱۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

۴۵۶ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در قم وجود دارد

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بر اساس آخرین پایش صورت گرفته، ۴۵۶ طرح صنعتی در این استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال ساخت است.

به گزارش می‌متالز، محمود سیجانی بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی برای حدود ۱۳‌هزار تن از افراد جویای کار در بخش‌های تولیدی اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد و حجم فعالیت‌های اقتصادی استان قم افزایش چشمگیری می‌یابد.

وی با اشاره به این که تاکنون برای ایجاد طرح‌های یاد شده در قم حدود ۵۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده‌است، افزود: با این وجود برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در قم به ۴۰ هزار و ۷۷۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید نیاز است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان این که تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام تولیدی به خصوص آن‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارد در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان است، ادامه داد: برای حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش، با مشارکت بانک‌های استان به متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌شود.

سیجانی گفت: درکنار حمایت از بهره‌برداران واحد‌های تولیدی نیمه‌تمام استان برای راه‌اندازی هرچه سریعتر این واحدها، صدور مجوز‌های قانونی لازم برای ایجاد واحد‌های صنعتی جدید و پیشرفته در شهرک‌های صنعتی استان با رعایت نکات زیست محیطی و توجه به نیاز‌های بازار، در جریان است.

وی همچنین تاکید کرد: شاخص‌های عملکرد صنعت استان طی هفت‌ماه سپری شده از سال‌جاری به خصوص دربخش صدور جواز تاسیس که رغبت به سرمایه‌گذاری جدید را نشان می‌دهد، نشان‌گر حرکت رو به رشد اقتصاد استان در حوزه تولید است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی قم حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده