تاریخ: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۴
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۳۶۱۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۲۵ میلیارد ریال پرونده برای متخلفان برداشت شن و ماسه اشنویه تشکیل شد

‌می‌متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه گفت: ۱۷ پرونده تخلف برداشت غیرمجاز شن و ماسه و خاک پیت در این شهرستان به میزان ۲۵ میلیارد ریال تشکیل شده است.

به گزارش می‌متالز، حامد رمضانی روز یکشنبه اظهار داشت: پرونده‌های تشکیل شده به دلیل تخلفات صورت گرفته به علت برداشت بدون مجوز و غیرقانونی شن و ماسع در مجموع به میزان چهار هزار تن برداشت غیرمجاز بوده است.

وی افزود: ۲ پرونده در خصوص برداشت غیرمجاز خاک پیت با تخلف ۴۰ تن و ۱۵ پرونده در خصوص برداشت غیرمجاز شن و ماسه تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون با تشدید بازرسی‌ها و اجرای طرح‌های نظارتی پایش بازار ویژه ایام شیوع کرونا، ۲ هزار و ۲۲۸ مورد بازرسی از اصناف این شهرستان انجام شد.

رمضانی گفت: در قالب این تعداد بازرسی، ۱۰۷ پرونده تخلف با موضوع تهدید سلامت مردم، گرانفروشی، احتکار و موارد دیگر در گشت‌های مشترک بازرسان این سازمان، اصناف و ارگان‌های مربوطه در این شهرستان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه این تعداد پرونده به ارزش ۷۹ میلیارد ریال برای اعمال قانون به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند بیان کرد: عمده تخلفات مربوط به شرکت‌های نهاده‌های دامی، شن و ماسه، مرغداری‌ها و آرد و نان است.

وی در خصوص حوزه صنایع این شهرستان نیز افزود: این شهرستان دارای ۲ شهرک صنعتی و ۲۵ پروانه بهره‌برداری و ۱۵ واحد فعال و چهار واحد نیمه فعال و یک واحد راکد است که با پیگیری‌های صورت گرفته احیای واحد‌ها و رفع مشکلات آن در اولویت قرار گرفته است.

شهرستان ۷۴ هزار نفری اشنویه دارای سه هزار واحد صنفی است که از این تعداد ۲ هزار ۵۰۰ واحد دارای پروانه هستند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان غربی

عناوین برگزیده