تاریخ: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۲
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۳۶۱۸۵

بخشنامه وزارت راه برای نظارت موثر بر عملکرد هیات مدیره نظام مهندسی

میی متالز - معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی طی بخشنامه‌ای اقدام موثر برای نظارت بر عملکرد هیات مدیره‌های سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها را عملیاتی کرد.

به گزارش می‌متالز، متن بخشنامه محمود محمودزاده به مدیران راه و شهرسازی استان‌ها به شرح زیر است.

در اجرای مفاد قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان از جمله ماده ۲۶ قانون مذکور و ایفای وظایف نظارتی محوله به این وزارتخانه مبنی بر بررسی عملکرد سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استانی ضروری است سازمان‌های نظام مهندسی و نظام کاردانی ساختمان آن استان ظرف حداکثر ۲ هفته از تاریخ این بخشنامه، امکان دسترسی به سامانه‌های عضویت، صدور پروانه‌های اشتغال به‌کار اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین سامانه‌های عملکردی همانند سامانه ارجاع نظارت، ابفا، نظارت و بازرسی گاز، تفکیکی آپارتمان، کنترل نقشه، ماده ۲۷ را برای آن اداره کل و همچنین دفتر توسعه مهندسی ساختمان ایجاد کنند.

بر این اساس سازمان‌های موصوف موظفند ترتیبی اتخاذ کنند تا از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۱ تمام خدمات مهندسی که توسط اعضای حقیقی و حقوقی سازمان ارائه می‌شود در سامانه‌های مربوطه ثبت شود.

قابل ذکر است طبق شرح وظایف هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی و نظام کاردانی ساختمان استان به شرح مقرر در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آئین‌نامه منبعث از آن و بخشنامه‌های ابلاغی، عدم انجام یا بی‌توجهی یا تعلل در انجام وظایف و اجرای کامل این ابلاغیه تخلف انتظامی رئیس و اعضا هیات مدیره سازمان استان بوده و آن اداره کل موظف به برخورد قانونی با متخلفان خواهد بود. در عین حال پیگیری موضوع تا حصول نتیجه و ارائه گزارش اقدامات انجام شده به این معاونت مورد تاکید است.

بخشنامه وزارت راه برای نظارت موثر بر عملکرد هیات مدیره نظام مهندسی

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

 

 

عناوین برگزیده