تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۴۱
بازدید: ۴۰۱
کد خبر: ۲۳۵۰۶۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
پیشرفت ماهانه ۱.۸ درصدی طرح ملی مسکن تهرانسر

پیش‌بینی پایان پروژه در سال ۱۴۰۳

‌می‌متالز - مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه‌های طرح ملی مسکن تهرانسر خبر داد. طی ۷ ماه اخیر این واحد‌ها ماهانه حدود ۱.۸ درصد پیشرفت داشته‌اند.

به گزارش می‌متالز، خلیل محبت خواه اظهار کرد: یکی از اهداف اجرای طرح ملی مسکن تهرانسر ساخت ۱۰۰۰ هزار واحد مسکونی و تجاری، بستر سازی و فراهم آوردن زمینه‌های رونق تولید در حوزه مسکن و ساختمان و تعادل در عرضه و تقاضای مسکن در غرب شهر تهران است.

وی با بیان این‌که امیدواریم ادامه طرح در تهرانسر به زودی آغاز شود، افزود: با توجه به زمان آغاز پروژه مسکن تهرانسر در شهریورماه ۱۳۹۸ و برنامه ریزی برای پایان پروژه در شهریور ۱۴۰۱ کار و فعالیت در این پروژه به صورت هفتگی رصد می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره پیشرفت ۴۰ درصدی این پروژه یادآور شد: ظرف هفته آینده مشاورین شرکت‌های سازنده نسبت به بررسی نقشه‌ها و اصلاح موارد درخواستی توسط سازمان نظام مهندسی اقدام و سرانه‌های هفت گانه اراضی یاد شده مجددا بررسی و موضوع بازنگری شده و طرح ساماندهی برای ارایه در کمیسیون ماده ۵ شهر تهران آماده شود.

اوایل فروردین ماه امسال مدیرکل راه و شهرسازی تهران با بیان اینکه ۱۰۰۰ واحد از پروژه طرح ملی مسکن تهرانسر به پیشرفت ۲۷ درصد رسیده است، گفته بود: از روز دوم فروردین ماه پروژه فعال است و هر سه انبوه ساز در سه شیفت کار می‌کنند.

خلیل محبت خواه با بیان این‌که قرار است در بهار امسال فراخوان ۱۰۰۰ واحد دیگر از طرح ملی مسکن تهرانسر انجام شود، افزود: در این خصوص طراحی، معماری، پروانه ساخت و هماهنگی با شهرداری تهران منطقه ۲۱ انجام شده است.

وی با موفق ارزیابی کردن طرح مشارکتی طرح ملی مسکن تهرانسر، تصریح کرد: انبوه سازانی که در این پروژه مشارکت کردند از وضعیت راضی هستند. مسکن ملی تهرانسر در چهار بلوک به صورت مسکونی و تجاری اجرا می‌شود و در فراخوان جدید نیز قرار است واحد‌های مسکونی و تجاری گنجانده شود.

اگر پیشرفت فیزیکی پروژه‌های طرح ملی مسکن تهرانسر را ماهانه ۲ درصد محاسبه کنیم ساخت این واحد‌ها در حالت خوشبینانه ۳۰ ماه دیگر یعنی نیمه اول سال ۱۴۰۳ به پایان خواهند رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده