تاریخ: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۲۳۶۲۳۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
حسینی‌کیا در تشریح بازدید کمیسیون صنایع از ایران خودرو دیزل:

افزایش تیراژ تولید و بومی‌سازی قطعات ایران خودرو دیزل را سودده کرد

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بازدید کمیسیون متبوعش از ایران‌خودرو دیزل، گفت: این شرکت تا سال گذشته زیان‌ده بود، اما اکنون به دلیل افزایش تیراژ تولید و بومی‌سازی برخی قطعات سودده شده است.

به گزارش می‌متالز، سیدجواد حسینی کیا در تشریح بازدید امروز (دوشنبه ۲۴ آبان ماه) کمیسیون صنایع و معادن از ایران خودرو دیزل، گفت: این شرکت تا سال گذشته زیان‌ده بود، اما اکنون به دلیل افزایش تیراژ تولید و بومی‌سازی برخی قطعات سودده شده است و قابلیت تامین موتور‌های دیزلی و خودرو‌های دیزلی داخلی را دارد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت حمایت از ایران خودرو دیزل، افزود: نهاد‌های حاکمیتی و دولتی مانند وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، بهداشت و درمان بهتر است برای خرید آمبولانس از ظرفیت ایران خودرو دیزل استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ایران خودرو دیزل در سال گذشته ۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه تولید کرد که در حال حاضر ظرفیت تولید بیش از این عدد است، ادامه داد: خودرو‌های تولیدی توان رقابت با همتای خارجی را دارد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با انعقاد قرارداد برای خرید اتوبوس به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل از این واحد تولیدی حمایت کنند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده