تاریخ: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۳۶۳۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از ابتدای سال جاری تا نیمه آبان ماه محقق شد؛

افزایش ۲۰۳ درصدی صادرات نفتی از بنادر شرق هرمزگان

‌می‌متالز - مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه آبان ماه صادرات کالا‌های نفتی و عملیات کاپوتاژ در این بنادر به ترتیب ۲۰۳ و ۴۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا محمدحسینی تختی روز سه‌شنبه در تشریح فعالیت‌های بنادر شرق هرمزگان در حوزه صادرات کالا‌های نفتی، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا نیمه آبان ماه بیش از ۲۹۴ هزار تن کالای نفتی از بنادر شرق به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر شده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، ۲۰۳ درصد رشد را به دنبال داشته است.

وی در رابطه با تخلیه و بارگیری این کالا‌ها در مدت یادشده، افزود: ۵۶۸ هزار و ۴۰۲ تن انواع کالای نفتی در بنادر شرق استان تخلیه و بارگیری شده که رشد ۷۷ درصدی به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در رابطه با عملیات کاپوتاژ در این بازه زمانی گفت: با جابجایی بیش از ۳۲۱ هزار تن کالا، در حوزه کاپوتاژ رشد ۴۴ درصدی را در همسنجی با مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم.

محمدحسینی تختی از پهلوگیری پنج هزار و ۲۶۷ فروند انواع شناور در بنادر مرکز و شرق هرمزگان خبر داد و افزود: در مدت یادشده نمودار‌ها رشد ۳۶ درصدی را در میزان پهلوگیری به ثبت رسانده است.

گفتنی است، اصطلاح کابوتاژ "Cabotage" یا کران بری (cabotage) به معنای حمل و نقل کالا یا مسافر بین کشور‌های مختلف از طریق راه‌های آبی و به وسیله کشتی اطلاق می‌شود.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده