تاریخ: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۱
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۳۶۲۳۶
سرویس خبر : انرژی
نخعی با اشاره به تلاش های وزارت نفت مطرح کرد؛

افزایش منابع ارزی حاصل از صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه منابع ارزی حاصل از صادرات نفت و فراورده‌های نفتی در کشور افزایش یافته است، گفت: طی چند ماه اخیر به دنبال تلاش‌های گسترده وزارت نفت، شاهد افزایش چشمگیر فروش این محصولات و بازگشت منابع ارزی به کشور هستیم.

به گزارش می‌متالز، مصطفی نخعی با استناد به گزارش بانک مرکزی، گفت: براساس گزارش رئیس کل بانک مرکزی، منابع ارزی حاصل از صادرات نفت و گاز افزایش قابل‌توجهی داشته است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که مجموع منابع ارزی حاصل از نفت، گاز، میعانات گازی، رشد داشته و ارز عرضه شده در سامانه نیما نسبت به پارسال افزایش قابل‌توجهی داشته است، این رشد در ماه‌های باقی مانده از سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: به‌یقین فروش نفت و فرآورده‌های نفتی یکی از مهترین راه‌های تامین منابع ارزی کشور است به همین دلیل مورد توجه دشمنان این مرز و بوم قرار دارد، به خصوص در سال‌های اخیر امریکا با تمرکز بر این درآمدها، تلاش کرده چالش‌های جدی در فروش نفت و فرآورده‌های نفتی ایران ایجاد کند، اما خوشبختانه طی چند ماه اخیر به دنبال تلاش‌های گسترده وزیر نفت و مجموعه آن، شاهد افزایش چشمگیر فروش این محصولات و بازگشت منابع ارزی به کشور هستیم و گزارشات بانک مرکزی موید آن است.

نخعی اضافه کرد: این افزایش چشمگیر در شرایطی است که صادرات فرآورده‌های نفتی تحت شعاع ذخیره‌سازی سوخت زمستانی در نیروگاه‌ها و انبار‌های استراتژیک کشور به ناچار با کاهش قابل توجهی مواجه شد، اما باز هم با اقدامات خوبی که در این زمینه صورت گرفته، شاهد افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی هستیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بازگشت منابع ارزی به کشور در پی فروش نفت و فرآورده‌های نفتی در کشور جای قدردانی از جواد اوجی وزیر نفت را دارد، گفت: به یقین این رونق برگرفته از تجربیات و تسلط خوب ایشان بر کار است به همین دلیل از ایشان قدردانی می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده