تاریخ: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۰۸
بازدید: ۴۲۳
کد خبر: ۲۳۶۴۳۶
سرویس خبر : انرژی
"صادرات" بخش اعظم درآمدزایی این پتروشیمی شد؛

اوره در صدر لیست درآمدزاترین‌های "شپدیس"

‌می‌متالز - پتروشیمی پردیس طی دوره یک‌ماهه منتهی به مهرماه عمده‌ترین درآمد حاصل‌شده را در بازار صادراتی داشت.

به گزارش می‌متالز، شرکت پتروشیمی پردیس در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مهرماه سال ۱۴۰۰ مجموع درآمد‌های عملیاتی طی دوره یک‌ماهه را برابر با ۲۰،۵۹۶ میلیارد ریال اعلام کرده که این درآمد‌ها از فروش محصولات در ۲ بازار داخلی و صادراتی حاصل‌شده، بیشترین میزان درآمد شناسایی‌شده در بازار صادراتی بوده که ۷۲ درصد از درآمد مهرماه را در برگرفته است.

درآمد‌های شناسایی‌شده "شپدیس" تا مهرماه ۱۴۰۰

اوره در صدر لیست درآمدزاترین‌های

بر پایه این گزارش توسط گروه تحقیق بورس نیوز، پتروشیمی پردیس درآمدی که در مهرماه سال ۱۴۰۰ به دست آورده نسبت با مهرماه سال گذشته افزایش ۲۲ درصد روبه‌رو بوده و مقدار تولید محصولات این شرکت ۴۶۵،۴۳۶ تن اعلام‌شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشت.

همان‌طور که گفته شد پتروشیمی پردیس طی دوره یک‌ماهه منتهی به مهرماه عمده‌ترین درآمد حاصل‌شده را در بازار صادراتی داشته و بیشترین درآمد شناسایی‌شده در بازار صادراتی از آن محصول «اوره صنعتی (صادراتی)» با ۱۲،۷۲۳ میلیارد ریال بوده است.

اوره در صدر لیست درآمدزاترین‌های
نرخ فروش محصول «اوره صنعتی (صادراتی)» که درآمدزاترین محصول پتروشیمی پردیس بوده در مهرماه ۸،۶ میلیون تومان اعلام‌شده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با ۸۰ درصد افزایش نرخ طی این یک سال را به همراه داشته، در سال مالی منتهی به شهریورماه ۱۳۹۹ در هرماه ۱۴۳ هزار تن به‌طور میانگین آمونیاک تولید شد و در سال مالی ۱۴۰۰ نیز این عدد به ۱۷۵ هزار تن رسیده بود و در مهر هم تولید مناسب ۱۸۲ هزار تنی را به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، فروش محصولات پتروشیمی پردیس در مهرماه برابر با ۲۵۳،۸۹۶ تن اعلام‌شده که نسبت به ماه گذشته ۳۱ درصد کاهش فروش را شاهد بوده، همچنین بیشترین فروش "شپدیس" در بازار صادراتی با ۱۷۰،۲۶۷ تن رخ‌داده، مقدار فروش اوره داخلی شرکت در مهرماه ۸۳ هزار تن (میانگین ۱۲ ماه گذشته ۹۶ هزار تن)، اوره صادراتی ۱۴۷ هزار تن (میانگین سال مالی گذشته ۱۸۳ هزار تن) بوده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده