تاریخ: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۳۴۹
کد خبر: ۲۳۶۵۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزیر صنعت: سیاست این وزارتخانه جلوگیری از خام فروشی است

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جلوگیری از خام فروشی، مهم‌ترین سیاست این وزارتخانه در تمام صنایع به ویژه در صنعت فولاد است.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا فاطمی امین، پنجشنبه در جریان بازدید از شرکت‌های ایران ترانسفو، پارس سوئیچ و نخ تایر صبای زنجان افزود: فولاد تولیدی در کشور باید در شرکت‌هایی مانند ایران ترانسفو تبدیل به محصول شده و صادر شود تا ارزش افزوده بیشتری را در تولید محصولات شرکت‌ها شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید و بخش زیادی از آن به صورت شمش به خارج از کشور صادر می‌شود، اظهار داشت: تولید کارخانه‌های ایران ترانسفو و پارس سوئیج زنجان فراتر و بیش از نیاز داخل است لذا باید برای صادرات هر چه بیشتر محصولات این شرکت‌ها اقدام لازم صورت گرفته و موانع صادراتی آن‌ها برطرف شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: پی گیر اجرای طرحی هستیم تا با راه اندازی آن، ورق هسته مورد نیاز ترانسفورماتورسازی در داخل کشور تولید شود.

در جریان بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت‌های مذکور، تولیدکنندگان از وی خواستند برای رونق تولید در کشور، جلوی واردات بی رویه گرفته شود که وزیر صمت نیز گفت: در نشست هفته آینده به موضوع واردات پرداخته خواهد شد تا با قواعد خاص از تولیدات داخلی به خصوص در حوزه برق حمایت عملی شود.

رییس‌جمهوری به همراه جمعی از اعضای هیات دولت سیزدهم پنجشنبه ۲۷ آبان‌ماه به استان زنجان سفر کرد.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده