تاریخ: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۳
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۳۶۶۴۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

خودرو‌های برقی تسلا از نظر قابلیت اطمینان در رتبه آخر قرار گرفتند

‌می‌متالز - یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که خودرو‌های الکتریکی به‌ویژه خودرو‌های شاسی‌بلند شرکت آمریکایی تسلا جزو نامطمئن‌ترین خودرو‌ها هستند.

به گزارش می‌متالز، یک نظرسنجی جدید که توسط موسسه "گزارش‌های مصرف کننده" Consumer Reports انجام شده است، نشان می‌دهد که خودرو‌های الکتریکی به‌ویژه خودرو‌های شاسی‌بلند جزو نامطمئن‌ترین خودرو‌ها هستند که این امر شرکت‌هایی مانند تسلا را به انتهای این لیست سوق داده است.

این گزارش که روز پنجشنبه منتشر شد، تسلا را در رتبه ۲۷ از ۲۸ خودروساز از نظر قابلیت اطمینان قرار می‌دهد. تسلا بالاتر از برند لوکس لینکلن فورد قرار گرفت. خودرو‌های لکسوس به عنوان قابل اعتمادترین خودروساز رتبه بندی شد.

موسسه گزارش‌های مصرف کننده به ۱۱ مدل تمام برقی از هشت برند، از جمله ۵ خودروی شاسی بلند تمام برقی امتیاز داد.

جیک فیشر، مدیر تست خودرو در این موسسه گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که خودرو‌های کاملاً الکتریکی نتوانند به اندازه خودرو‌های سنتی با موتور‌های احتراق داخلی و یا حتی بیشتر از آن‌ها قابل اعتماد باشند.

به گفته فیشر، افرادی که تسلا می‌خرند از آن‌ها بسیار راضی هستند، اما آن‌ها هم سهم خود را از این مشکلات دارند. او به شبکه سی ان بی سی گفت که این شرکت تمایل دارد بیش از حد نیاز فناوری را به خودرو‌ها اضافه کند.

از جمله نگرانی‌هایی که این موسسه برای خودرو‌های تسلا مدل S، X و Y ذکر کرد، مشکلات پمپ‌های حرارتی، تهویه مطبوع و پنل‌های بدون تناسب این خودرو‌ها بود.

مدل شاسی بلند X این شرکت با کسب تنها ۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن، کمترین اطمینان را کسب کرد.

پرفروش‌ترین مدل شاسی‌بلند تسلا یعنی مدل Y دارای مشکلاتی از قبیل نامناسب بودن پنل‌های بدنه، نشتی و مشکلات مربوط به کنترل آب و هوا بود. فقط مدل ۳ سدان، که ربته "متوسط" برای قابلیت اطمینان را کسب کرد، توسط موسسه Consumer Reports توصیه شد.

در این رتبه بندی سالانه از داده‌های بیش از ۳۰۰۰۰۰ وسیله نقلیه برای ارائه امتیاز به قابلیت اطمینان برند‌های اصلی و خودرو‌های افراد شاخص استفاده می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده