تاریخ: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۴۱
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۳۶۶۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت سکه بهار آزادی به ۱۲۱۰۰۰۰۰ تومان رسید/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۸/۲۹

‌می‌متالز - قیمت طلا و سکه امروز باتوجه به افت بهای جهانی طلا و رشد نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت سکه تمام بهار آزادی به ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، بازار‌های جهانی در حالی شب گذشته بسته شد که قیمت طلا به دنبال رشد ارزش دلار کاهش پیدا کرد و به ۱۸۴۶ دلار در هر اونس رسید.

شاخص ارزش دلار دیروز در برابر سبد ارز‌های رقیب نیم درصد افزایش داشت و موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارز‌های دیگر استفاده می‌کنند.

ادوارد مویا تحلیلگر ارشد موسسه اوآندا در این باره گفت: «پس از برخی اظهارات مقام‌های فدرال رزرو در خصوص ضرورت سرعت بخشیدن به انقباضی شدن سیاست‌های پولی که سبب تقویت ارزش دلار شد قیمت طلا رو به کاهش گذاشته است.»

وی افزود: «تورم و اظهارات مقام‌های فدرال رزرو عوامل اصلی در تعیین جهت حرکت قیمت طلا هستند و در حال حاضر تجار باید منتظر بمانند و ببینند طی چند هفته آینده چه اتفاق می‌افتد.»

کریستوفر والر از مقام‌های ارشد فدرال رزرو گفت، بانک مرکزی آمریکا باید روند کاهش خرید اوراق قرضه را سرعت ببخشد تا زمینه را برای افزایش نرخ بهره فراهم سازد.

طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است، زیرا چنین افزایشی سبب افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می‌شود.

پس از انتشار خبر‌هایی در مورد اینکه اتریش بار دیگر مقررات قرنطینه را برای مقابله با موج جدید شیوع کرونا به اجرا می‌گذارد و همچین احتمال اتخاذ رویکرد مشابه از سوی آلمان بازار‌های بورس شاهد افت شاخص‌ها بودند.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۹آبان تا ساعت ۱۹، نسبت به روز پنجشنبه افزایش یافت و به رقم ۲۸ هزار و ۴۷ تومان رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۶ هزار و ۸۱۶ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۲۸۵ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به روز پنج‌شنبه کاهش یافت و به رقم ۳۱ هزار و ۶۳۵ تومان رسید.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۵۲ تومان تعیین شد.

بر همین اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۰ هزار و ۶۱۲ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۶ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۳۱ هزار و ۱۲۲ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده