تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۲۴
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۳۶۷۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

احتیاط معامله‌گران در بازار/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۳۰آبان ۱۴۰۰

‌می‌متالز - قیمت طلا و سکه در بازار روز گذشته روند نزولی داشتند. ثبات نسبی قیمت دلار در روز شنبه در کنار کاهش اونس جهانی موجب افت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد.

به گزارش می‌متالز، فضای ابهام در بازار دلار موجب می‌شد بازیگران بازار سکه نیز با احتیاط عمل کنند و بی‌گدار به آب نزنند. در فضای مبهم بازار ارز، توجه سکه‌بازان به سوی افت بهای اونس طلا در بازار‌های جهانی جلب شد. جمعه شب طلای جهانی خط مهم هزار و ۸۵۰ دلاری را از دست داد. این عامل موجب شد در روز شنبه فروش‌های سکه‌بازان افزایش پیدا کند.

فشار فروش در بازار فلز گران‌بهای داخلی موجب شد سکه ۷۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست بدهد و در محدوده ۱۲ میلیون و۴۰۰ هزار تومان قرار بگیرد. در صورتی که روز یکشنبه، دلار افزایش خاصی را تجربه نکند، سکه حتی می‌تواند به کانال ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی سرازیر شود.

خط هزار و ۸۵۰ دلاری اونس طلا برای بازیگران بازار سکه اهمیت ذهنی زیادی داشت. به عبارت دیگر، از دست رفتن خط یاد شده موجب شد انتظار معامله‌گران سکه برای افت بیشتر اونس طلا افزایش پیدا کند.

برخی فعالان عنوان کردند که در معاملات پشت خطی روز شنبه نیز حجم فروش‌ها در بازار سکه بیشتر شد و این موضوع موجب شد فلز گران‌بهای داخلی حتی در محدوده ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی مورد معامله قرار بگیرد.

هفته منفی طلا

به دنبال اظهارات یکی از مقامات ارشد فدرال‌رزرو که خواستار انقباضی شدن سریع‌تر سیاست پولی و تقویت دلار شد، قیمت طلا روز جمعه کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی هفته گذشته رسید. هر اونس طلا در سطح ۱۸۴۵دلار بسته شد و افت ۲/ ۱‌درصد هفتگی را به ثبت رساند.

بر این اساس، قیمت طلا به روند افزایشی هفته پیش ادامه نداد، اما بسیاری از تحلیلگران معتقدند، قیمت این فلز ارزشمند بالای سطوح حمایتی مهم مانده و نزدیک به بالاترین رکورد طی پنج‌ماه گذشته معامله می‌شود.

کارشناسان انتظار داشتند طلا به سمت ۱۸۳۰دلار عقب‌نشینی کند؛ اما چنین اتفاقی رخ نداد. تا زمانی که این سطح قیمتی حفظ شود، روند حرکت طلا مثبت خواهد بود. برخی تحلیلگران به پتانسیل افزایش قیمت طلا در بلندمدت اشاره می‌کنند، اما می‌گویند تحکیم قیمت برای روند صعودی فعلی مطلوب خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده