تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۳
بازدید: ۵۶۰
کد خبر: ۲۳۶۷۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نظر نماینده مجلس درباره:

وظایف دولت و سازمان بورس در قبال سهامداران + وضعیت شاخص

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اظهارنظر درباره وظایف دولت در قبال بورس و سهامداران گفت: سازمان بورس باید خرید و فروش حقوقی‌ها را مدیریت کند.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا میرتاج الدینی درخصوص وظایف دولت در قبال بورس و سهامداران در برنامه گفت و گوی اقتصادی گفت: یکی از وظایف مجلس در قبال بازار‌های مالی، نظارت است. در این راستا مجلس بصورت مرتب از دولت گزارش می‌گیرد و مشکلات را پیگیری و در مورد آن از سوال می‌کند.

وی افزود: مراقبت از سرمایه‌های مردم در بازار سرمایه و ثبات دهی و امنیت و آرامش بخشی به این بازار، جزو وظایف دولت است. هدف اصلی مجلس و دولت، ایجاد ثبات در بورس است. البته نوسانات همیشه وجود دارد، اما سقوط سرمایه‌ها برای سهامداران آزار دهنده است. سهامداران حقوقی و حقیقی و بازارگردان‌ها باید به موقع به وظایف عمل کنند نه اینکه برخی سهامداران حقوقی در زمان سقوط قیمت ها، سهام بخرند و در زمان صعودی شدن قیمت ها، سهام را بفروشند. چراکه این کار اجحاف در حق سهامداران خرد است.

میرتاج الدینی با بیان اینکه سازمان بورس باید این مسائل را مدیریت کند، ادامه داد: اگرچه در چند ماه گذشته در کل شاخص رشد داشت، اما سرمایه مردم سیر نزولی داشت؛ لذا دولت باید مراقب باشد شرکت‌ها بصورت صوری رشد نکنند. بازار سرمایه خیلی بصورت بخشنامه‌ای و دستوری اداره نمی‌شود، اما تعریف برنامه و چارچوب‌هایی برای آن ضروری است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده