تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۵
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۳۶۷۸۷
سرویس خبر : انرژی
یک نماینده مجلس؛

تأمین گاز صنایع در اولویت قرار گیرد

‌می‌متالز - تا زمانی که فکری اساسی برای ارتقای بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف گاز در بخش‌های مختلف خانگی، نیروگاهی و صنایع عمده نشود، شاهد مصرف افسارگسیخته گاز در کشور خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، عضو کمیسیون انرژی مجلس، شروع فصل سرما و افزایش میزان مصرف گاز در کشور را یکی از مسائل و مشکلات صنایع در خصوص تامین گاز عنوان کرد و گفت: قطع گاز صنایع در کشور زیان آور است و طی سال‌های گذشته با فرا رسیدن فصل زمستان به دلیل افزایش مصارف خانگی، صنایع کشور برای تامین گاز با چالش‌های بسیاری مواجه شده اند.

فریدون عباسی دوانی در این باره افزود: به طور کلی نقش صنایع مختلف در کشور بسیار حائز اهمیت است بنابراین باید به منظور تامین گاز مورد نیاز آن‌ها بیش از هر موضوع مهم دیگر تلاش کرد و تا زمانی که فکری اساسی برای ارتقای بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف گاز در بخش‌های مختلف خانگی، نیروگاهی و صنایع عمده نشود، شاهد مصرف افسارگسیخته گاز در کشور خواهیم بود.

نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته با شروع فصل زمستان مصارف خانگی افزایش یافت و پیش از همه نیروگاه‎های برق دچار آسیب شدند و برق مورد نیاز به صنایع نرسید و سپس صنایع با مشکلات بسیاری مواجه شدند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: مردم کشور باید برای مصرف بهینه گاز، تشویق و توجیه شوند تا بتوانند در مدیریت مصرف کمک بزرگی به مسوولان کشور بکنند.

عباسی دوانی معتقد است:در صورتی که مصرف گاز در کشور افزایش یابد فعالیت صنایع متوقف شده و این امر باعث افت ثروت ملی خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده