تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۱۶۰۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارتقای سواد مالی مردم؛ راهکاری برای هدایت سرمایه‌ها به سمت بازار سرمایه و رونق تولید

‌می‌متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به جایگاه مهم تولید در کشور و اینکه این حوزه نیازمند رشد و بالندگی است، بازار سرمایه می‌تواند بهترین مسیر برای هدایت سرمایه‌ها به سوی تولید و رونق این حوزه باشد.

به گزارش می‌متالز، فریدون عباسی دوانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید به اینکه برای مهار تورم در کشور نیاز است سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان کشور به سمت تولید هدایت شود گفت: با توجه به جایگاه مهم تولید در کشور و اینکه این حوزه نیازمند رشد و بالندگی است، بازار سرمایه می‌تواند بهترین مسیر برای هدایت سرمایه‌ها به سوی تولید و رونق این حوزه باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سهامداران خرد در بازار سرمایه نیازمند داشتن سواد مالی لازم هستند افزود: به طور کلی افرادی که سواد مالی لازم برای ورود به بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری در آن را ندارند، بهتر است به هیچ عنوان ورود مستقیم به بازار نداشته باشند و با استفاده از ابزار‌ها و روش‌های غیرمستقیم اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

نماینده مردم کازرون در مجلس یازدهم با بیان اینکه افراد نیاز به مشاوره برای ورود به بازار دارند، اظهار کرد: اگر کارگزاران بورس در شهرستان‌های مختلف کشور بتوانند داده‌های تجربی به مردم نشان داده و نگاه بلندمدتی را برای سهامداران نسبت به بورس و اینکه آنان با دید بلندمدت وارد بازار شده نهادینه کنند، به طور حتم شاهد اطمینان و اعتماد بیشتر سهامداران به بورس خواهیم بود.

عباسی خاطرنشان کرد: سواد مالی لازم برای ورود به بازار کارسازتر بوده و برای مشارکت مردم در بورس و رونق بخشی به بازار نیز کمک خواهد کرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده