تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۲۵
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۲۲۴۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد:

مدیریت سرمایه و زمان با فراگیری سواد مالی

‌می‌متالز - ویس کرمی گفت:با توجه به اینکه بازار سرمایه، بازاری بلند مدت برای سوددهی است، ابزار‌های مالی این امکان را برای سهامداران حقیقی فراهم می‌سازند تا بتوانند ریسک سرمایه‌گذاری را در شرایط مختلف اقتصادی مدیریت کرده و از این ابزار‌ها برای کاهش ریسک خود بهره‌مند شوند.

به گزارش می‌متالز، مهرداد ویس کرمی، نماینده مردم لرستان (خرم‌آباد) با اشاره به اینکه کمبود سواد مالی در میان اقشار مختلف جامعه قابل مشاهده است، گفت: برای سرمایه‌گذاری در هر یک از بازار‌ها از جمله بازار سرمایه که بخش مهم اقتصاد یک کشور به شمار می‌رود، نیاز به حداقلی از سطح سواد مالی وجود دارد.

وی افزود: اگر افراد بدون علم و آگاهی و نداشتن سواد مالی وارد بازار سرمایه شوند به طور قطع با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد. بنابراین، افراد با فراگیری سواد مالی می‌توانند پول، سرمایه و زمان خود را بهتر مدیریت کنند چرا که نداشتن علم و آگاهی و سواد مالی آسیب‌های جدی را در سال‌های گذشته به افراد وارد کرده است.

ویس کرمی با بیان‌اینکه در سال‌های اخیر ابزار‌های مالی جدید و متنوعی در بازار سرمایه تعریف شده است، عنوان کرد: داشتن سواد مالی باعث می‌شود افراد به خودکفایی برسند و برای آن‌ها ثبات مالی حاصل شود؛ بنابراین با وجود ابزار‌های مالی جدید و متنوع در بازار سرمایه افراد می‌توانند با کمک گرفتن از این ابزار‌ها در بازار سرمایه‌گذاری کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه وجود ابزار‌های مالی گوناگون در بازار سرمایه، انگیزش و مشارکت بیشتر مردم را در تأمین منابع مالی فعالیت‌های اقتصادی در طولانی مدت به همراه دارد، اظهار داشت: بازار سرمایه در بخش تأمین مالی خود را به انواع ابزار‌ها مجهز کرده است و با توجه به اینکه بازار سرمایه، بازاری بلند مدت برای سوددهی است، ابزار‌های مالی این امکان را برای سهامداران حقیقی فراهم می‌سازند تا بتوانند ریسک سرمایه‌گذاری را در شرایط مختلف اقتصادی مدیریت کرده و از این ابزار‌ها برای کاهش ریسک خود بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: بهتر است سرمایه‌گذاران به صورت غیرمستقیم و با کمک از این ابزار‌ها وارد بازار شوند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده