تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۷
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۰۱۱۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
همراه با سفر رئیس سازمان بورس به کرمان؛

کارگاه آموزشی فرهنگ‌سازی سواد مالی ویژه دانش آموزان برگزار شد

‌می‌متالز - کارگاه آموزشی فرهنگ‌سازی سواد مالی ویژه دانش آموزان استعداد‌های درخشان کرمان با حضور کارشناس سازمان بورس و مدرس سواد مالی در محل مدرسه اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، احسان عامری مقدم، کارشناس سازمان بورس و مدرس سواد مالی در این کارگاه آموزشی به انواع سواد از نظر یونسکو پرداخت و گفت: سواد رسانه‌ای، سواد مالی، سواد تربیتی، سواد ارتباطی، سواد رایانه‌ای و سواد عاطفی از جمله این سوادهاست.

عامری مقدم افزود: در حوزه سواد مالی بخش‌های مختلفی مانند پس انداز و سرمایه‌گذاری، درآمد، مصرف، خیریه، ریسک و بیمه و قرض و بدهی مدنظر است و سواد مالی توانایی درک و بکارگیری مؤثر مهارت‌های مالی مختلف از جمله بودجه‌بندی برای مدیریت پول و سرمایه‌گذاری است که باعث خودکفا شدن در اصول مالی و درنهایت منجر به زندگی مالی پایدار می‌شود.

وی ادامه داد: سواد مالی به افراد کمک می‌کند با پول خود تصمیم‌گیری هوشمندانه کنند تا بتوانند به رفاه مالی دست یابند و نه تن‌ها در پس‌انداز، درآمد، بازپرداخت بدهی به شما کمک می‌کند بلکه باعث می‌شود شما در جنبه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنید. گفتنی است در این نشست رابطه درآمد و هزینه و همچنین ریسک و بازدهی بیان و آموزش‌های لازم ارائه شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده