تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۱
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۱۳۷۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر آموزش شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس عنوان کرد؛

یکپارچه شدن برنامه‌های حوزه آموزش در بازار سرمایه با ابلاع سند جدید

‌می‌متالز - عامری مقدم گفت: امیدواریم با اجرای سند ارتقای آگاهی و دانش سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه شاهد باشیم که ارتقای سواد مالی تحقق پیدا کند.

به گزارش می‌متالز، احسان عامری مقدم مدیر آموزش شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس گفت: یکی از مشکلات و کم کاری‌های ساختاری که در سال‌های گذشته در بازار سرمایه مشاهده می‌شود این بود که در حوزه آموزش و فرهنگسازی برنامه ها، اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته توسط ناظر بازار یا ارکان بازار و بخش‌های مختلف به شکل منسجم و یکپارچه نبود و طبیعتا در این شرایط شاهد موازی کاری و عدم پوشش بخش‌هایی بودیم.

او افزود: با توجه به اتفاقات سال ۹۹ اهمیت و نگاه به آموزش سرمایه گذاران و ارتقای سواد مالی و داشتن یک برنامه منسجم و این که سرمایه گذاران خرد هم از حداقل آگاهی بسته به شرایط بازار برخورد دار باشند سبب شکل گیری یک دغدغه و مطالبه شد تا در این راستا اقدامی شکل گیرد در همین جهت تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا منجر به شکل گیری سند ارتقای آگاهی و دانش سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه شد.

این مقام مسوول در ادامه بیان کرد: هدف گذاری این سند هر چهار مخاطب درگیر در بازار از جمله سرمایه گذاران، سرمایه پذیران، تشکل‌های خود انتظام و نهاد‌های مالی، نظارتی و حاکمیتی است که در دو حوزه اصلی آموزش، اطلاع‌رسانی و ارتقای دانش سرمایه گذاری و ظرفیت سازی و ارتقای مهارت سرمایه گذاری به ارائه مطلب می‌پردازد.

عامری می‌گوید: در این سند شاهد هستم که ۹ راهبرد تعریف شده است مجموعه بازار سرمایه و باهمفکری تمام ارکان برنامه‌ای در راستای این ۹ راهبرد تدوین کردند که از این به بعد شاهد هستیم به شکل یکپارچه و منسجم اقدامات به شکل راهبری پیش رود تا بتواند اثرگذاری خود را داشته باشد. یکی از نهاد‌های مهم درگیر این موضوع هم شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس است. امیدواریم با اجرای این سند شاهد باشیم که خلا‌های موجود پوشش داده شود و ارتقای سواد مالی تحقق پیدا کند.

عامری در ادامه افزود: این برنامه راهبردی پنج ساله است در این سند ۹ راهبرد خوب برای جامعه هدف مطرح شده که شناخت و آگاهی این گروه هدف قطعا می‌تواند به نفع کلیت بازار سرمایه و اقتصاد ملی کشور باشد.

گفتنی است، ۱۶ مرداد سند ارتقای آگاهی و دانش سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه ابلاغ شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده