تاریخ: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۹
بازدید: ۴۶۶
کد خبر: ۲۳۷۶۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر ارتباطات فرابورس ایران تاکید کرد؛

ضرورت آموزش سواد مالی و مدیریت سرمایه به آینده‌سازان بازار‌های مالی/ مدرسه واچار به زودی راه‌اندازی می‌شود

‌می‌متالز - انیمیشن «cashville kidz» یا همان دهکده پول، با هدف آموزش و ارتقای سطح سواد مالی دانش‌آموزان طراحی شده است تا بتوانند در آینده نقش موثرتری در رشد اقتصادی جامعه ایفا کنند.

به گزارش می‌متالز، مدیر ارتباطات فرابورس ایران ضمن اشاره به اهمیت آموزش سواد مالی و مدیریت پول و سرمایه به کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان بازار‌های مالی کشور و توجه ویژه تلویزیون اینترنتی واچار به آموزش‌های مقدماتی تا پیشرفته به طیف وسیعی از مخاطبان، گفت: مدرسه واچار با محوریت بازار سرمایه و به طور کلی بررسی تاثیرات متغیر‌های اقتصاد کلان بر روند‌های مالی و عملکرد بازار‌های مختلف به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

مبینا بنی‌اسدی با بیان اینکه تلویزیون اینترنتی واچار با هدف نگاه عمیق و ژرف به رویداد‌ها و روند‌های اقتصادی و همگامی با پیشرفت‌های رسانه‌ای دنیای ‏پرشتاب امروزی شکل‌گرفته است، اظهار کرد: از آنجا که در واچار تلاش داریم با فعالیت‌های تخصصی در حوزه بازار سرمایه و سواد مالی، نیاز‌های طیف گسترده‌ای از مخاطبان را پوشش دهیم، علاوه بر تهیه محتوا‌های آموزشی بزرگسالان از مقدماتی تا پیشرفته، برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان را نیز کلید زده‌ایم.

مدیر تلویزیون اینترنتی واچار اولین محتوای مالی اختصاصی کودکان و نوجوانان که هم‌اکنون در سایت واچار در دسترس عموم قرار دارد را انیمیشن «cashville kidz» یا همان دهکده پول، عنوان کرد و درخصوص هدف از تهیه آن گفت: این برنامه با هدف آموزش و ارتقای سطح سواد مالی دانش‌آموزان طراحی شده است تا بتوانند در آینده نقش موثرتری در رشد اقتصادی جامعه ایفا کنند چراکه تربیت نسل جدیدی از جوانان هوشمند دارای شم اقتصادی بهتر، منجر می‌شود که کودکانمان در زمان بزرگسالی خود نیز از استقلال و مدیریت مالی بهتری برخوردار شوند.

به گفته وی از آنجا که محتوای سرگرم‌کننده و مبتنی بر انیمیشن، توجه کودکان خردسال را بهتر جلب می‌کند و دانش آموزان نسبت به تماشای آن اشتیاق دارند، در مجموعه دهکده پول نیز برای کمک به درک بهتر موضوع سواد مالی از محتوای سرگرم‌کننده استفاده شده که داستان آن حول زندگی ۴ دوست دارای سبک‌های مختلف در زمینه مالی اعم از محتاط، ولخرج، ریسک‌پذیر و ... می‌چرخد.

بنی‌اسدی با اشاره به اینکه هر قسمت از مجموعه انیمیشین cashville kidz که یکی از برنامه‌های بلندمدت آموزشی سواد مالی در مالزی است، روی یک درس ویژه مالی اعم از پس‌انداز پول، ایجاد عادت‌های مثبت هزینه و سرمایه‌گذاری و ... تمرکز دارد، افزود: این برنامه همچنین اهمیت ایجاد تعامل بین مدیریت امور مالی و گذراندن وقت با دوستان و خانواده را برجسته می‌کند.

مدیر تلویزیون اینترنتی واچار با بیان اینکه این برنامه در شش کشور مالزی، کامبوج، فیلیپین، اندونزی، سنگاپور و میانمار اجرا شده و زندگی بیش از ۲۰۵ هزار دانش‌آموز در بیش از ۹۰۰ را مدرسه تحت تأثیر قرار داده است، افزود: سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نیز از آن به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های مالی و توانمندسازی مصرف‌کننده در جنوب شرقی آسیا یاد کرده است.

به گفته وی تعدادی از قسمت‌های سریال دهکده پول در تلویزیون اینترنتی واچار قابل دسترس است و بازخورد‌های بسیار خوبی درباره آن دریافت کرده‌ایم که به زودی قسمت‌های جدید آن نیز در سایت بارگذاری خواهد شد.


آموزش مالی مبتنی بر نیاز مصرف‌کننده


بنی‌اسدی در ادامه یادآور شد که آینده بازار‌های مالی ما در دستان نسل بعدی خواهد بود و از همین رو، لازم است کودکان را از همان ابتدا با سواد مالی آشنا کنیم؛ در این راستا به آماده‌سازی محتوا‌هایی که در جهان از رتبه بالایی برخوردار بوده و مورد تایید متخصصان این حوزه در دنیا نیز قرارگرفته‌اند، اقدام کرده‌ایم و در حال تهیه محتوا‌های دیگری برای کودکان و نوجوانان هستیم که یکی از آن‌ها برنامه It's a Money Thing (مهارت‌های مالی) است.

مدیر ارتباطات فرابورس ایران این برنامه را یک برنامه مبتنی بر نیاز مصرف‌کننده و مجموعه‌ای کامل از محتوای آموزشی مالی موثر و مقرون به صرفه ویژه نوجوانان معرفی کرد که از داستان‌سرایی طنز برای کمک به مشارکت و یادگیری بهره گرفته است.

وی با بیان اینکه سازندگان این برنامه معتقدند آموزش مالی نباید جدی و خسته‌کننده باشد و از همین رو از نوجوانان دعوت می‌کنیم به سفر با شخصیت اصلی داستان بپیوندند تا همه چیز را در مورد پول بدانند، افزود: کلید موفقیت برنامه مهارت‌های مالی آن است که حین آموزش، سرگرم‌کننده نیز باشد و با توجه به اینکه مفاهیم مالی معمولا پیچیده هستند، رویکرد ساده انیمیشن این موضوعات پیچیده را به سادگی و به روشی به‌یادماندنی برای جوانان تشریح می‌کند.

بنی‌اسدی در ادامه به مشارکت ۱۰ اتحادیه اعتباری در آزمایشی یک ساله برای بررسی میزان اثرات برنامه It's a Money Thing که منجر به نتایج تجاری و مشارکت بسیار مثبت جوانان شد، اشاره کرد و گفت: این برنامه با ارائه هوشمندانه محتوای سواد مالی، مخاطبان ۱۵ سال به بالا را هدف قرار داده و آموزش مباحث مختلف اقتصادی اعم از مدیریت مالی، بیمه، مالیات، پس‌انداز، بودجه‌بندی و... را شامل می‌شود و بنا به تحقیقاتی که تیم واچار درخصوص میزان کیفیت و اثربخشی آن انجام داده است، مقرر شده محتوای آن را برای استفاده نوجوانان، آماده کنیم.


مدرسه واچار به زودی راه‌اندازی می‌شود


موضوع مهم دیگر مرتبط با آموزش سواد مالی که مدیر ارتباطات فرابورس ایران به آن اشاره کرد، خبر رونمایی از مدرسه واچار است. به گفته بنی‌اسدی با توجه به همه‌گیری کرونا و به صورت کلی استقبال مردم از آموزش از راه دور، به زودی در تلویزیون اینترنتی واچار با هدف پر کردن خلأ محتوا‌های منسجم آموزشی در حوزه اقتصاد و بازار سرمایه، مدرسه واچار راه‌اندازی می‌شود.

وی محتوا‌های تولیدی این مدرسه را شامل محتوا‌های آموزشی کاملا بومی در خصوص مسائل محوری بازار سرمایه ایران و همچنین مباحث تخصصی مالی مرتبط که استادان معتبر دنیا روی آن کار کرده‌اند، عنوان کرد و گفت: به منظور پر کردن شکاف‌های موجود در بحث آموزش، محتوا‌های تولیدی این مدرسه از آموزش‌های ابتدایی گرفته تا دوره‌ها و آموزش‌های تخصصی و پیشرفته را شامل می‌شود و مخاطبان مدرسه واچار نیز طیف وسیعی از اقشار مختلف با سطوح متفاوت از سواد مالی را دربرمی‌گیرند.

مدیر تلویزیون اینترنتی واچار در ادامه به معرفی بخش وبلاگ مدرسه آنلاین واچار پرداخت و گفت: این بخش شامل مقالات و آموزش‌های مختلف اعم از دوره‌های آموزشی ترمیک در زمینه مالی، حسابداری، تحلیل تکنیکال، دوره‌های کوتاه یا فشرده و ... خواهد بود که به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرد ضمن آنکه در این وبلاگ ارتباط با مخاطبان دوسویه است.

بنی‌اسدی در پایان از آمادگی مدرسه واچار برای همکاری و مشارکت با افراد، سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه مالی به منظور تولید محتوا‌های آموزشی و کمک به ارتقای دانش و سواد مالی در کشور خبر داد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده