تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۲۳۶۸۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شاکری مطرح کرد؛

انتقاد از عدم توجه جدی به اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی/مجلس ورود می‌کند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عدم توجه جدی به اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی گفت:به یقین اگر فقط حدود یک میلیون واحد مسکونی از ۲ و نیم میلیون خانه خالی موجود، به چرخه فروش و اجاره وارد شوند تاثیر بسیار خوبی بر بازار گذاشته و قیمت‌ها را متعادل خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، اقبال شاکری بر ضرورت جلوگیری از فرار مالیاتی و لزوم اجرای کامل "قانون مالیات بر خانه‌های خالی"، گفت: قانون خوبی مانند مالیات بر خانه‌های خالی باید اجرای خوبی نیز داشته باشد، اما آنچه مشاهد می‌شود کندی و عدم اجرای مناسب این قانون است و تاثیر اجرای آن را در جامعه نمی‌بینیم.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی باید چابک‌تر شود، افزود: کمیسیون‌های عمران و اقتصادی مجلس نیز باید دولتمردان را درخصوص نحوه اجرای این قانون مورد سوال قرار دهند تا دلایل پیشرفت نه چندان مطلوب اجرای این قانون مشخص شود.

تعداد قابل توجهی از خانه‌های خالی متعلق به اشخاص حقوقی است/لزوم رسیدگی به واحد‌های خالی بانک‌ها

وی ادامه داد: به یقین اگر فقط حدود یک میلیون واحد مسکونی از ۲ و نیم میلیون خانه خالی موجود، به چرخه فروش و اجاره وارد شوند تاثیر بسیار خوبی بر بازار گذاشته و قیمت‌ها را متعادل خواهد کرد چراکه فاصله عرضه و تقاضا کم می‌شود و تورم مالی و روانی افزایش قیمت مسکن را کنترل کرده و حتی کاهش می‌دهد.

شاکری اضافه کرد: متاسفانه از آنجا که تعداد قابل توجهی از خانه‌های خالی از آن افراد حقوقی است و به قصد انتفاع ساخته شده‌اند و نه خانه‌دار کردن مردم، عموما به اصلاح لاکچری هستند، با این وجود باید این خانه‌ها را با اعمال قانون وارد چرخه بازار کنند، اگر بخشی از خانه‌های خالی از آن بانک‌ها باشد نیز باید بر آن‌ها اعمال قانون شود چراکه بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند و این واحد‌ها باید به فروش برسند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده