تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۷
بازدید: ۴۲۳
کد خبر: ۲۳۹۷۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ایری هشدار داد:

وزارت اقتصاد مانع بنگاه‌داری بانک‌ها شود/ ۴۰ درصد خانه‌های خالی شناسایی شده متعلق به اشخاص حقوقی است

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد خانه‌های خالی شناسایی شده متعلق به اشخاص حقوقی است، گفت: بانک‌ها نباید از طریق ساخت و ساز تولید ثروت کنند بلکه باید منابع مالی خود را وارد اقتصاد کشور کنند؛ لذا انتظار داریم وزارت اقتصاد مانع بنگاه‌داری بانک‌ها شود.

به گزارش می‌متالز، عبدالجلال ایری؛ با اشاره به خانه‌های خالی احتکار شده توسط بانک‌ها و حقوقی‌ها گفت: در حال حاضر دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خالی از سکنه شناسایی شده که طبق گفته مسوولان وزارت راه و شهرسازی حدودا ۴۰ درصد آن به بانک‌ها و سایر نهاد‌ها اختصاص دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت راه وشهرسازی اعلام کرده که این تعداد واحد خالی را به سازمان امور مالیاتی جهت وصول مالیات از مالکان معرفی کرده، اما هنوز مالیاتی از محتکران دریافت نشده است.

ایری با بیان اینکه بانک‌ها نباید از طریق ساخت و ساز تولید ثروت کنند بلکه باید منابع مالی خود را وارد اقتصاد کشور کنند، تصریح کرد: وزارت اقتصاد نباید در مقابل فراریان مالیات بر خانه‌های خالی منفعل شود لذا هر چه سریع‌تر باید دریافت مالیات از مالکان این واحد‌ها اخذ شود و این امر برای بانک‌ها و اشخاص حقوقی باید سختگیرانه‌تر باشد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یقیناً خرید سریالی واحد‌های مسکونی توسط بانک‌ها موجب افزایش یکباره قیمت خانه در آن منطقه می‌‎شود و این خود موجب آسیب به زندگی مردم می‌شود در این شرایط انتظار داریم وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی قاطعانه به این مهم ورود کرده و ضمن جلوگیری از بنگاه‌داری بانک‌ها و آن‌ها را به سمت وظایف اصلیشان که پرداخت تسهیلات به متقاضیان جهت رونق بخش‌های صنعتی، کشاورزی، مسکن‌سازی و ... است، هدایت کنند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده