تاریخ: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۳۷۲۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عضو کمیسیون بودجه مجلس: دولت «روحانی» تنخواه یکساله بودجه را ۶ ماهه خرج کرد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: طبق گزارش دیوان محاسبات دولت حسن روحانی ۸ میلیاردی که برای تمام سال ۱۴۰۰ به منظور واردات کالا‌های اساسی در نظر گرفته شده بود را ظرف پنج ماه هزینه کرده است.

به گزارش می‌متالز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  درباره گزارش دیوان محاسبات از پنج ماهه پایان دولت حسن روحانی در خصوص اجرای بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: متأسفانه دولت دوازدهم که بایستی قانون بودجه سال جاری را اجرا می‌کرد در زمینه فروش اموال و دارایی عملکرد خوبی نداشته و به قانون عمل نکرده است و عملاً ترک فعل داشته است.

وی افزود: مجلس یازدهم دولت حسن روحانی را مکلف کرده بود که قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی و همچنین دریافت مالیات از خودرو‌های لوکس و اجرای دقیق سامانه اسکان و املاک را عملیاتی نکرده است. این در حالی است که طبق قانون بایستی دولت درآمد‌های خوبی را از محل مالیات خانه‌های خالی و لوکس دریافت می‌کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: متأسفانه دولت حسن روحانی مطالعات دقیقی درباره تعداد خانه‌های خالی و خودرو‌های لوکس نداشته که بخواهیم رقم دقیق اخذ مالیات از آن‌ها را مشخص کنیم، ولی مقداری درآمد حداقل دولت از این محل در بودجه سال جاری پیش‌بینی کرده بودیم که عملاً دولت حسن روحانی این بخش از قانون را اجرا نکرده و درآمدی هم نداشته است.

محبی نجم‌آبادی با بیان اینکه طبق گزارش دیوان محاسبات دولت حسن روحانی ۸ میلیاردی که برای تمام سال ۱۴۰۰ به منظور واردات کالا‌های اساسی در نظر گرفته شده بود را ظرف پنج ماه هزینه کرده است و حتی ۹۰ درصد تنخواه‌گردانی که از بانک مرکزی تحت عنوان استقراض در اختیار دولت بود را هم هزینه کرده و چیزی برای دولت بعدی نگذاشته است. این در حالی است که تا پایان سالجاری این تنخواه‌گردان ۶۰ هزار میلیارد تومان بوده که دولت حسن روحانی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان آن را خرج کرده است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده