تاریخ: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۶
بازدید: ۳۲۶
کد خبر: ۲۳۷۱۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:

نظام پرداخت عادلانه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ ایجاد شود

‌می‌متالز - رئیس جمهور با اشاره به قابل تحمل نبودن پرداخت‌های نامتعارف در دولت، از سازمان اداری و استخدامی کشور خواست قبل از نهایی شدن بودجه ۱۴۰۱ نسبت به تدوین یک نظام پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد اقدام کند.

به گزارش می‌متالز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تشکر از خدمات بسیجیان به همه بخش‌های کشور گفت: بسیج در مسکن سازی، اقتصاد مقاومتی و فضای مجازی اقدامات خوبی انجام داده است و می‌تواند برای همه بخش‌ها گره گشا باشد.

رئیس جمهور با اشاره به فعالیت بسیج در طرح غربالگری شهید سلیمانی اظهار داشت: نقش بسیج بسیار اثرگذار و بسیجیان نیرو‌های مخلص و کارآمد هستند و استفاده از این ظرفیت می‌تواند کار‌ها را دقیقتر و سریع کند. امروز بسیجی بودن و داشتن روحیه بسیجی از شاخص‌های مهم تحرک و پویایی در دولت است.

آیت الله رئیسی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و موفقیت دولت در تامین واکسن و واکسیناسیون عمومی بیان داشت: پس ازموضوع کرونا مسأله اصلی دولت معیشت مردم است، وزرا نیز اقدامات انجام شده خود در این زمینه را برای مردم تبیین کنند.

رئیسی در مورد مشکلات آب در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری گفت: باید مصوباتی که در این مورد انجام شده، پیگیری و نتیجه به مردم گفته شود. مسأله تامین آب شرب و کشاورزی مردم مهم است.

رئیس جمهور ضمن تشکر از سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس‌های مدارس بصورت حضوری، بیان داشت: والدین دانش آموزان هم از برگزاری توامان کلاس‌ها به صورت حضوری و غیر حضوری راضی هستند.

آیت الله رئیسی با اشاره به موضوع حقوق‌های غیر متعارف تصریح کرد: حقوق یک حدی دارد که حد آن باید برای تمام افراد شاغل در دولت و شرکت‌های دولتی مشخص شود و بیش از آن میزان هم نباید پرداخت شود. مردم انتظار شنیدن اخباری درباره حقوق‌های چند ده میلیونی را ندارند و به حقوق نجومی باید خاتمه داده شود.

رئیس جمهور در همین زمینه از سازمان اداری و استخدامی کشور خواست هر چه سریعتر و قبل از نهایی شدن بودجه ۱۴۰۱ نسبت به تدوین نظام پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد اقدام کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: شاید طبق قانون دستگاه‌هایی اجازه تعیین حقوق برای شرکت‌ها و یا افراد دولتی را داشته باشند که باید در این زمینه نیز اقداماتی انجام شود. پرداخت‌های نابرابر و غیرمتعارف در دولت و شرکت‌های دولتی قابل تحمل نیست.

رئیسی با تاکید بر اهمیت یک صدایی در دولت گفت: سند تحول دولت در ۳۷ مساله اصلی کشور تدوین شده که بزودی اعلام خواهد شد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده