تاریخ: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۷
بازدید: ۵۲۶
کد خبر: ۲۳۶۸۸۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
دستیابی به رکورد‌های تولید یکی پس دیگری در پاییز پُربار فولاد خوزستان؛

رکورد تولید ماهیانه شمش فولادی شکسته شد

‌می‌متالز - پس از سه سال رکورد تولید ماهیانه شمش در شرکت فولاد خوزستان از زمان تاسیس تاکنون شکسته شد.

به گزارش می‌متالز، امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان با اعلام این خبر افزود: پس از سه سال در آبان ماه ۱۴۰۰، با تلاش مضاعف و همتی مثال‌زدنی، فولادمردان خوزستان توانستند با تولید ۳۴۲ هزار ۸۲۴ تُن رکورد تولید ماهیانه شمش را ارتقا دهند.

ابراهیمی در ادامه گفت: در شرایطی که تشدید تحریم‌ها از یک سو، محدودیت‌های برق از سویی دیگر، شرایط تولید را با دشواری روبرو ساخته، اما هیچکدام نتوانستند در برابر اراده و توانمندی تلاشگران عرصه فولاد عرض اندام کنند.
پاییز ۱۴۰۰ برای فولاد خوزستان پُربار‌تر از همیشه بود، به طوری که رکورد تولید روزانه و ماهیانه شمش تختال در مهرماه سال جاری شکسته شد. در آبان ماه نیز پس از گذشت سه سال رکورد ماهیانه تولید شمش فولادی ارتقا پیدا کرد. پیش از این رکورد تولید در بهمن ۹۷، با تولید ۳۳۸ هزار و ۷۰۴ تُن بدست آمده بود.

مدیرعامل فولاد خوزستان توسعه را رمز تولید پایدار دانست و افزود: تولید با کیفیت، حضور در بازار‌های بین‌الملل در کنار نگاه به توسعه، ارکان راهبردی مجموعه فولاد خوزستان را تشکیل می‌دهند. سیاست فولاد خوزستان در عرصه‌ی تولید، حضور مستمر و تاثیرگذار در بازار‌های بین‌المللی، تامین نوردکاران داخلی و ارزآوری است.

در بخش توسعه و با نگاه به تولید ۵۵ میلیون تُن فولاد در افق ۱۴۰۴، در دو بخش پایین‌دست و بالادست زنجیره فولاد علاوه بر تعریف طرح‌های توسعه، اقدام به سرمایه‌گذاری مستقیم در اکتشافات معدنی کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: سرمایه‌گذاری در بخش معدنی پهنه‌ی آباده‌-جازموریان (ایساتیس)، راه‌اندازی کارخانه کنسانتره و گندله‌سازی در منطقه سنگان در بالادست و پیگیری تملک سهام فولاد اکسین در پایین‌دست زنجیره فولاد، بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته فولاد خوزستان را شامل می‌شوند.

از طرفی در شهریورماه امسال با هدف تامین اسلب مورد نیاز فولاد اکسین و پایداری تولید، سه طرح احداث ماشین ریخته‌گری اسلب، کارخانه اکسیژن و نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی برق کلنگ‌زنی شدند.

ابراهیمی در پایان اشاره‌ای هم به ضرورت تعریف طرح‌های توسعه‌ای در مناطق جنوبی داشت و افزود: دسترسی به آب‌های آزاد، حامل‌های انرژی و حمل و نقل ریلی و جاده‌ای، مواردی هستند که مناطق جنوبی را بهترین مکان برای توسعه و دستیابی به افق تولید ۱۴۰۴ و سرمایه‌گذاری در این منطقه تبدیل کرده است. فولاد خوزستان با در نظر گرفتن شرایط زیست‌محیطی و اولویت اشتغال‌زایی برای بومیان منطقه و به منظور تثبیت سهم تولید فولاد کشور، علاوه بر بروزرسانی تجهیزات، تعریف و اجرای طرح‌های توسعه‌ای را در دستور کار دارد.

عناوین برگزیده