تاریخ: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۸
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۳۶۹۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی تحلیلگر معروف از احتمال بیت‌کوین ۱۳۵ هزار دلاری تا سال آینده میلادی

‌می‌متالز - تحلیلگر معروف بازار رمزارز‌ها که بیش از یک میلیون دنبال‌کننده در توییتر دارد، پیش‌بینی کرد: بیت کوین طی دهه اول آذر تا بهمن در مسیر رسیدن به ۱۳۵ هزار دلار قرار می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، تحلیلگر هلندی با نام مستعار پلن بی برای اولین بار در ماه ژوئن پیش‌بینی را منتشر کرد که قیمت بیت‌کوین کمتر از ۳۴ هزار دلار بود. از آن زمان تاکنون، قیمت بیت‌کوین هرماه در محدوده چند درصد، هدف الگوی وی قرار داشت و ارزش این ارز دیجیتال تا پایان اوت به ۴۷ هزار دلار و در پایان سپتامبر به ۴۳ هزار دلار رسید. پلن‌بی هر دوی این قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده بود.

براساس این گزارش، قیمت بیت‌کوین، اکتبر در ۶۱ هزار و ۳۱۸ دلار بسته شد (اندکی کمتر از ۶۳ هزار دلاری که این الگو پیش‌بینی می‌کرد)، اما پس از آنکه هفته گذشته در بالاترین سطح تاریخی به ببش از ۶۸ هزار دلار رسید، امید دوباره‌ای برای تحقق هدف ۹۸ هزار دلاری نوامبر پا گرفته است.

آخرین افزایش قیمت بیت‌کوین به این معنی است که این رمزارز از سال گذشته در همین زمان بیش از ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشته، اما اگر قرار باشد پیش بینی پلن‌بی برای نوامبر برآورده شود، باید قیمت آن ۵۰ درصد دیگر نیز افزایش یابد.

با افزایش قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱، گام به گام شهرت پلن‌بی نیز افزایش یافته است. وی پس از آن که الگوی موسوم به استاک تو فلو با نام مخفف S۲F عملکردی به طرز شگفت‌انگیزی دقیق داشت، بیش از یک میلیون دنبال‌کننده در توییتر بدست آورد.

الگوی S۲F عرضه بیت‌کوین را بر تولید (فلو) آن تقسیم می‌کند تا حرکت بازار را در بلندمدت تخمین بزند. کمبود ذاتی این ارز دیجیتال (زیرا در مجموع تنها ۲۱ میلیون بیت‌کوین عرضه خواهد شد) همراه با کاهش عرضه آن به لحاظ نظری ارزش آن را در طول زمان افزایش خواهد داد. پ

آخرین موفقیت وی، تحقق بدترین وضعیت احتمالی برای بیت‌کوین است که این ارز دیجیتال را در مسیر رسیدن به ۱۳۵ هزار دلار در دسامبر (۱۰ آذر تا ۱۰ بهمن) قرار می‌دهد.

سادگی الگوی S۲F پلن بی به این معنی است که این الگو مستعد آن است با رویداد‌های قوی سیاه مانند ممنوعیت آن در یک اقتصاد پیشرو یا اخبار مهم ژئوپلیتیکی که بر بازار‌های مالی سنتی تأثیر می‌گذارد از مسیر خارج شود.

وی ماه گذشته به ایندیپندنت گفت: قیمت بیت‌کوین می‌تواند در نتیجه اخبار مساعد مانند تایید آن به عنوان اوراق بهادار قابل معامله در بورس یا پیروی کشور دیگری از الگوی السالوادور و تایید استفاده از آن به مثابه پول قانونی، افزایش یابد.

سایر تحلیلگران به سرمایه‌گذاران در خصوص اتکا به الگوی S۲F برای پیش‌بینی حرکات کوتاه‌مدت قیمت، هشدار می‌دهند.

مصطفی المشیتا در شرکت دارایی‌های دیجیتال جی‌دی‌ای کاپیتال گفت: این الگو تا امروز دقیق بوده، اما نسبت به پیروی از چنین الگویی برای این نوع دارایی‌های ناپایدار هشدار داده می‌شود. بیت‌کوین می‌تواند بهتر از هر بدیل دیگری، اقتصاد جهانی را با یک دسته واحد دارایی متحد کند. قیمت آن می‌تواند هر آن از الگوی S۲F پیشی بگیرد و عملکرد بهتری داشته باشد. اما رویداد‌های قُوی سیاه تضعیف‌کننده نیز وجود دارد که می‌تواند بیت‌کوین را در کوتاه مدت فلج کند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده