تاریخ: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۰۹
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۳۶۹۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت در زنجان:

وزارت صمت سعی در ممانعت از خام‌فروشی دارد

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر جلوگیری از خام‌فروشی گفت: تلاش می‌کنیم تا ورق هسته مورد نیاز ترانسفورماتور‌سازی را در داخل کشور تولید کنیم.

به گزارش می‌متالز، سید رضا فاطمی امین در روند سفر یک روزه خود به استان زنجان از مجموعه سرجین بافت، شرکت ایران‌ترانسفو، پارس‌سویچ و نخ‌تایر بازدید کرد و در جریان مسائل، دغدغه‌ها و توانمندی این مجموعه‌ها قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این بازدید‌ها در مجموعه سرجین بافت در جمع خبرنگاران این استان اظهار داشت: باید برای بهبود فضای کسب و کار در کشور تلاش شود و موانع نیز برطرف شود بنابراین باید رفع موانع تولید در تمام واحد‌های تولیدی کشور به اجرا در آید.

وی با تاکید بر اینکه ساختار‌ها در روند تولید، کسب و کار باید تغییر یابد افزود: این موضوع در واحد‌های تولیدی کشور در حال پیگیری است.

فاطمی‌امین با اشاره به مشکلات بزرگترین واحد صنعتی نساجی زنجان سرجین بافت یادآور شد: از مهم‌ترین مشکلات این واحد تولیدی، محیط کسب و کار است با اینکه این واحد توانایی بالایی در امر تولید و اشتغالزایی دارد، اما به مشکل بانکی برخورده است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل بسیاری از واحد‌های تولیدی با اهتمام بیشتر مسوولان دولتی قابل حل است، گفت: مشکل بانکی واحد سرجین بافت به صورت ویژه پیگیری می‌شود و امیدوارم تا در یک ماه آینده کاملاً حل شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه بازدید با حضور در شرکت‌های ایران‌ترانسفو و پارس‌سویچ با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور ۳۰ میلیون تن فولاد تولید می‌شود که بخش قابل توجهی از آن به صورت شمش از کشور صادر می‌شود، عنوان کرد: تولید کارخانه‌های ایران‌ترانسفو و پارس‌سویچ زنجان بیش از نیاز داخل است بنابراین این امر نیازمند این است تا برای صادرات این شرکت‌ها و رفع موانع صادراتی آن اقدامات اساسی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از خام‌فروشی از جمله سیاست‌های وزارتخانه در تمام صنایع از جمله فولاد است، گفت: پیگیر هستیم تا بتوانیم طرحی را به اجرا درآوریم که به وسیله آن ورق هسته مورد نیاز ترانسفورماتور‌سازی را نیز در داخل کشور تولید کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده