تاریخ: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۲
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۳۷۳۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۵آذر/ پیش‌بینی حرکت اونس جهانی

‌می‌متالز - قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد پنجشنبه ۴آذر با ۲،۰۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد. معاملات در بازار فلزات گرانبها روز چهارشنبه بدون تغییر قابل توجهی پایان یافت.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد پنجشنبه ۴آذر با ۲،۰۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه امامی در بازار آزاد دیروز ۴آذر با ۷۵،۰۰۰ تومان کاهش، ۱۲ میلیون و ۵۷۱ هزار تومان معامله شد.

گزارش جدید منتشر شده از جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو FOMC و نشست کمیته تنظیم سیاست‌های پولی نشان داد که اعضای FOMC بیش از پیش نگران افزایش فشار‌های تورمی هستند و اکنون معتقدند که تورم بیش از آنچه که تصور می‌شد باقی خواهد ماند. با این وجود اعضای کمیته بر این باورند که تورم در سال ۲۰۲۲ به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

در همین راستا برخی از مقامات فدرال رزرو خواهان به کارگیری سرعت بیشتر در کاهش برنامه خرید اوراق قرضه فدرال رزرو هستند. این در حالی است که دیگر اعضای فدرال رزرو نگران افزایش ارزش گذاری دارایی‌ها هستند. اعضا بر این باورند که مشارکت کارگری در ماه‌های آینده به دلیل بازنشستگی‌های پیش از موعد کاهش خواهد یافت. با این وجود واکنش اولیه بازار‌ها به جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو بسیار کم بوده است.

روز چهارشنبه داده‌های اقتصادی زیادی در ایالات متحده منتشر شد که بخش بزرگی از داده‌ها خوش بینانه بوده و تاثیر کمی بر بازار فلزات گرانبها و یا سایر بازار‌ها بر جای گذاشت.

معامله‌گران در هفته جاری معاملاتی به دقت لیر ترکیه را زیر نظر دارند که به روند نزولی خود در برابر دلار آمریکا به سرعت ادامه می‌دهد. رییس‌جمهوری ترکیه اخیرا علیرغم افزایش نگرانی‌های تورمی، بانک مرکزی را مجبور به کاهش نرخ بهره کرد و همین مساله لیر را به سمت مارپیچ نزولی سوق داد.

در بازار‌های کلیدی خارجی شاخص دلار آمریکا بار دیگر افزایش یافت و به بالاترین سطح ۱۵ ماه گذشته رسید. قیمت نفت خام نیمه سنگین تقریبا ثابت ماند و در حدود ۷۸.۵۰ دلار در هر بشکه معامله شد. همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز در محدوده ۱.۶۵۷ درصدی قرار گرفت.

تحلیل تکنیکالی اونس

ازدیدگاه تکنیکال، قیمت‌های آتی طلای دسامبردر معاملات روز گذشته در پایین‌ترین سطح خود در سه هفته گذشته باقی ماند. اگرچه روند صعودی همچنان از مزیت فنی اندکی برخوردار است، اما در طول هفته جاری این مزیت به شدت کمرنگ شده است.

روند صعودی هفت هفته‌ای در نمودار‌های میله‌ای روزانه متوقف شده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات هفته جاری یعنی۱۸۵۰.۴۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه نوامبر یعنی ۱۷۵۸.۵۰ دلار در هر اونس است.

سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۹۶.۲۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۰۰ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۷۷.۴۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم ۱۷۵۸.۵۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده