تاریخ: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۳۷۳۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برنامه دولت برای افزایش حقوق سال آینده چیست؟

‌می‌متالز - با نزدیک شدن به ارائه بودجه سال ۱۴۰۱ به مجلس، بار دیگر و به رسم هر سال صحبت از تعیین حقوق سال آینده شده است. آنطور که رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته برنامه دولت افزایش حقوق نیست بلکه می‌خواهد قدرت خرید مردم را افزایش دهد.

به گزارش می‌متالز، با نزدیک شدن به تقدیم بودجه سال ۱۴۰۱ به مجلس و به رسم هر سال صحبت از میزان افزایش دریافتی کارمندان و کارگران نیز می‌شود.

سال گذشته حقوق کارکنان و بازنشسته‌ها ۲۵ درصد افزایش یافت. اما حالا به نظر می‌رسد دولت قصد دارد نسبت به سال گذشته افزایش حقوق کمتری را برای آن‌ها در نظر بگیرد.

افزایش پلکانی حقوق در سال ۱۴۰۱؟

مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته: «دولت به جای افزایش غیرواقعی حقوق، قدرت خرید مردم را افزایش می‌دهد. این روش بهتر از آن است که ۲۰ درصد حقوق را بالا بردند و ۳۰ درصد بر تورم کشور افزودند.»

پیش از این نیز حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفته بود: «نظر دولت افزایش ۱۰ درصدی و پلکانی حقوق کارمندان در سال آینده است که ممکن است در زمان بررسی بودجه ۱۴۰۱ در مجلس تایید شده یا اینکه بر اساس شرایط تغییر کند.»

او همچنین گفته بود: «دولت اعلام کرده حقوق کارمندان میانگین ۱۰ درصد و به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند بدان معنا که ممکن است حقوق فردی ۳۰ درصد و حقوق فرد دیگری ۵ یا ۱۰ درصد اضافه شود.»

همه این‌ها در شرایطی است که بر اساس داده‌های مرکز آمار، نرخ تورم سالانه آبان ماه ١۴٠٠ برای خانوار‌های کشور به ۴۴،۴ درصد رسیده است. اگرچه افزایش حقوق باید متناسب با تورم باش. حاجی بابایی پیش از این در این مورد گفته بود اینکه دولت اعتبار لازم را دارد یا نه در بودجه اعلام می‌کند.

بهترین راهکار مهار تورم است

همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش از این گفته بود قرار است حقوق کارکنان دولت به صورت پله‌ای افزایش پیدا کند و بالاترین میزان افزایش حقوق ۳۰ درصد است. بر اساس این گفته میرکاظمی ممکن است حقوق کارگران ۳۰ درصد بیشتر شود.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده