تاریخ: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۹
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۳۷۴۹۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
پیش از حذف هزینه‌های سربار خودروسازان؛

افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو منطقی نیست

‌می‌متالز - نخست باید اصلاح ساختار در خودروسازی‌ها صورت گیرد و پس از حذف هزینه‌های سربار، در صورتی که فروش خودرو با قیمت‌های کنونی برای خودروسازان زیان‌ده بود، قیمت‌ها افزایش یابد.

به گزارش می‌متالز، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو، گفت: یکی از موضوعاتی که پیش از افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو باید مدنظر قرار گیرد، روشن شدن سازوکار تعیین قیمت تمام شده خودرو است به این معنا باید مشخص شود که در بهای تمام شده خودرو چه هزینه‌هایی اثرگذار است.

سیدجواد حسینی کیا با بیان اینکه در حال حاضر هزینه‌هایی که قیمت تمام شده خودرو را تعیین می‌کند، شفاف نیست، افزود: باید میزان تاثیرگذاری بهای قطعه، دستمزد پرسنل، هزینه‌های بالاسری و... در قیمت تمام شده مشخص شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: بخشی از هزینه تمام شده تولید خودرو مربوط به سربار است که خودروسازان باید هرچه سریعتر این هزینه‌ها را حذف کنند نباید این هزینه‌های بالاسری تولید خودرو را از مردم دریافت کرد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت صمت باید هرچه سریعتر اصلاح ساختار خودروسازان را در دستورکار قرار دهد، ادامه داد: افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو پیش از اعلام شفاف هزینه‌های تمام شده تولید منطقی نیست.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده