تاریخ: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۳
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۲۳۷۵۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش ۱۶هزار واحدی شاخص بورس در ۱ هفته

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۱۶هزار و ۶۸۳واحد کاهش، معادل ۱.۱۸درصد افت کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۲۷ میلیارد و ۱۴۲ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۳۲ هزار و ۵۲ میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار و ۶۵۸ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۸.۲۰ و ۱۸.۰۳ درصد افت و ۲.۲۷ درصد رشد را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۲۷۰۶ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۴۹ هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۴۸.۹۸ درصد افت و ۳۸.۶۷ درصد کاهش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۵ آذر با ۱۶ هزار و ۶۸۳ واحد کاهش، معادل ۱.۱۸ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۹۴ هزارو ۹۵ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۳ هزار و ۲۹۵ واحد کاهش، معادل ۰.۸۵ درصد افت کرد و رقم ۳۸۳ هزار و ۴۷۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۱۷ هزار و ۲۲۹ واحد افت به رقم ۱۰۵۰ هزار و ۳۴۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۷ هزار و ۸۴۲ واحد کاهش، به عدد ۲ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۳۱۳ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۱.۶۱ درصد کاهش و شاخص بازار دوم با ۰.۶۵ درصد افت همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده