تاریخ: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۵
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۳۷۸۲۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

افزایش قیمت اجاره خانه در تهران و شهرستان‌ها

‌می‌متالز - بنابر گزارش بانک مرکزی نرخ اجاره بها با شیب تندی در حال افزایش است به گونه‌ای که در آبان ماه سال جاری اجاره بها در تهران و شهرستان به ترتیب ۵۱.۶ و ۵۴.۹ درصد نسبت به آبان ماه سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، بنابر اطلاعاتی که بانک مرکزی در گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران منتشر کرده است، همچنان قیمت مسکن در این شهر نسبت به آبان ماه سال گذشته و مهرماه سال جاری به میزان ۱۷ و ۱.۲ درصد رشد داشته است.

در این گزارش هم چنین آمده است که متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در شهر تهران به بیش از ۳۲ میلیون تومان رسیده و تعداد معاملات بازارمسکن نیز با رشد ۳۳.۵ درصدی نسبت به ماه گذشته مواجه بوده است.

همچنان واحد‌های تا ۱۰ سال ساخت بیشترین متقاضی در بین خریداران شهر تهران را به خود اختصاص داده است. بیشترین خرید وفروش‌ها نیز در منطقه ۵ تهران با سهم ۱۳.۸ درصدی و سپس در مناطق ۱۰ و ۲ پایتخت صورت گرفته است.

نرخ اجاره بها همچنان می‌تازد

بنابر گزارش بانک مرکزی نرخ اجاره بها با شیب تندی در حال افزایش است به گونه‌ای که در آبان ماه سال جاری اجاره بها در تهران و شهرستان به ترتیب ۵۱.۶ و ۵۴.۹ درصد نسبت به آبان ماه سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

این در حالی است که نرخ تورم نقطه به نقطه اجاره بها در مهرماه سال ۱۴۰۰ برای تهرانی‌ها حدود ۴۸ درصد بوده است.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده