تاریخ: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۹
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۳۷۸۳۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

افزایش ۳۳.۵ درصدی معاملات مسکن تهران در آبان ۱۴۰۰

‌می‌متالز - بررسی گزارش بانک مرکزی حاکی از آن است که متوسط قیمت مسکن در تهران نسبت به آبان سال گذشته ۱۷.۷ درصد و تعداد معاملات ۳۳.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، مطابق جدیدترین آمار بانک مرکزی بیشترین متوسط قیمت مسکن طی آبان‌ماه امسال با ۷۲ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان برای منطقه یک بوده است. در ماه مورد اشاره ۳۳۴ فقره قرارداد در این منطقه ثبت شده است.

کمترین متوسط قیمت نیز با ۱۴ میلیون و ۵۱۹ هزار تومان متعلق به منطقه ۱۸ بوده است.

متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی طی دومین ماه پاییز ۱۴۰۰ برای مناطق ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۸ و ۹ به ترتیب ۵۰ میلیون و ۳۸ هزار تومان، ۵۹ میلیون و ۸۳۹ هزار، ۳۴ میلیون و ۱۵۴ هزار، ۳۸ هزار و ۱۸۵ هزار، ۴۳ میلیون و ۸۱۱ هزار، ۳۰ میلیون و ۱۴۲ هزار، ۲۹ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۲۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان بوده است.

متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۹ به ترتیب ۲۰ میلیون و ۹۳۱ هزار، ۲۱ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان، ۱۸ میلیون و ۶۷۰ هزار، ۲۸ هزار و ۳۶۳ هزار، ۲۳ هزار و ۵۸۹ هزار، ۱۷ میلیون و ۸۹ هزار، ۱۶ میلیون و ۶۲۵ هزار، ۱۶ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۱۰۷ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان است.

همچنین در منطقه ۲۰ متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۱۶ میلیون و ۵۱۴ هزار تومان و در منطقه ۲۱ بالغ بر ۲۳ میلیون و ۲۱۸ میلیون تومان است.

در منطقه ۲۲ نیز متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. در مجموع متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق ۲۲ گانه تهران ۳۲ میلیون و ۹ هزار تومان و تعداد کل معاملات ۷۳۰۴ فقره بوده است.

متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی طی مهرماه امسال ۳۱ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان بود که در آبان‌ماه با رشد ۱.۲ درصدی به ۳۲ میلیون و ۹۰ هزار تومان افزایش یافته است. تعداد معاملات نیز در بازه اشاره شده ۳۳.۵ درصد افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده