تاریخ: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۴۱۶
کد خبر: ۲۳۷۸۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۸/۰۹

‌می‌متالز - قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۳ درصد کاهش به ۱۷۹۳ دلار و ۱۲ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، در حالی که نگرانی‌ها از تاثیر شیوع سویه اومیکرون بازار‌های جهانی را وحشت زده کرده است، قیمت طلا روز دوشنبه تحت تاثیر تقویت دلار شاهد اندکی کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۳ درصد کاهش به ۱۷۹۳ دلار و ۱۲ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه با ۰.۳۸ درصد افزایش به ۱۷۹۴ دلار و ۹۰ سنت رسید.

سویه جدید ویروس کرونا روز یکشنبه به قسمت‌های بیشتری از جهان سرایت کرد و موارد جدیدی از ابتلا به این سویه در کشور‌های هلند، دانمارک و استرالیا گزارش شد. بسیاری از کشور‌های برای جلوگیری از شیوع گسترده‌تر محدودیت‌های مسافرتی را بر کشور‌های واقع در جنوب آفریقا اعلام کرده اند.

کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا گفت، حوزه یورو برای مواجهه با تاثیرات موج جدید شیوع کرونا یا سویه اومیکرون آماده‌تر از قبل است.

رافائل بوستیک رئیس فدرال رزرو آتلانتا ابراز امیدواری کرد که روند حرکت رو به ترمیم اقتصاد آمریکا تحت تاثیر موج بعدی کرونا قرار نگیرد. وی افزود، آمادگی موافقت با سرعت بخشیدن به روند انقباضی شدن سیاست‌های پولی را دارم.

کاهش اقدامات محرک مالی و بالا رفتن نرخ بهره می‌تواند موجب بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه دولتی شده و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا ببرد.

میزان خرده فروشی در بازار ژاپن طی ماه اکتبر برای اولین بار در سه ماه گذشته رشد داشته، اما این رشد کمتر از حد انتظار بوده است.

در همین حال تقاضای فیزیکی برای طلا در قطب‌های آسیایی خرید و فروش فلز زرد طی هفته گذشته و به دلیل افت قیمت‌ها رشد داشته است و معامله گران هندی خود را برای فصل مراسمات عروسی آماده می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده