تاریخ: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۱۱
بازدید: ۳۹۷
کد خبر: ۲۳۸۰۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور هیات تجاری ایران

دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در سوریه افتتاح شد

‌می‌متالز - دومین نمایشگاه تخصصی ایران در سوریه با حضور غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران و وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد. ۱۶۴ شرکت ایرانی در این نمایشگاه حضور دارند.

به گزارش می‌متالز، دومین نمایشگاه تخصصی ایران در سوریه در مرکز بین‌المللی نمایشگاه‌های دمشق طی سفر سیدرضا فاطمی‌ امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت و همراهی هیات تجاری ایران با سرپرستی غلامحسین‌شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افتتاح شد.

این نمایشگاه در فضایی به وسعت ۴هزار مترمربع برپا شده است؛ ۱۶۴ شرکت از ایران توانمندی‌های خود را در زمینه‌های مختلف به نمایش گذاشتند.

سیدرضا فاطمی‌ امین در مراسم افتتاح این نمایشگاه تخصصی گفت: ایران برای فعال شدن مجدد ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی سوریه و بازیابی اقتصاد این کشور همکاری لازم را خواهد کرد. همچنین ما برای سرمایه‌گذاری مشترک در سوریه به‌منظور تامین مصارف داخلی و صادرات به کشور‌های منطقه اعلام آمادگی می‌کنیم.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران هم گفت: افتتاح نمایشگاه تخصصی ایران در سوریه در شرایط سخت این کشور بسیار مهم و ارزشمند است؛ همچنین این رویداد‌ها می‌تواند روابط دو کشور را مستحکم‌تر کند.

بسیاری از بازرگانان حاضر در این نمایشگاه تخصصی، آن را گامی بلند در مسیر ارتقای همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و سوریه ارزیابی کردند.

منبع: اخبار اتاق ایران

عناوین برگزیده