تاریخ: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۳۸۱۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

طراحی ساز و کار‌های جدید برای سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت ایران و سوریه/ انعقاد موافقت‌نامه در خصوص توسعه تجارت، استاندارد، رویداد‌های تجاری و همکاری‌های صنعتی

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از پربار بودن جلسات وزیر صمت با مسوولان بلندپایه سوری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا پیمان‌پاک با بیان این مطلب گفت: سامر الخلیل، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه در نشست پایانی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری سوریه که به همت سازمان توسعه تجارت ایران و با حضور سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی و وزیر صنعت سوریه و بیش از ۷۰ تاجر ایرانی و سوری برگزار شد، سفر وزیر صمت ایران را متفاوت و پربار خواند.
وی افزود: بنابر تاکید وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه، برگزاری جلسات متعدد و متراکم، بیان پیشنهادات تخصصی و عملیاتی، طراحی ساز و کار‌های جدید برای سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت بین دو کشور از جمله ویژگی‌های متفاوت این سفر بود.
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه ضمن ابراز خشنودی از این سفر اظهار امیدواری کرد، رویکرد دو کشور به سمت توسعه تجارت و بهبود روابط اقتصادی پیش رود.
گفتنی است، در پایان این نشست چندین موافقت‌نامه در خصوص توسعه تجارت، استاندارد، رویداد‌های تجاری و همکاری‌های صنعتی امضا شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده