تاریخ: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۴
بازدید: ۳۹۲
کد خبر: ۲۳۸۳۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آخرین آمار تولید محصولات صنایع معدنی/ تولید فولاد خام و سیمان کاهش یافت

‌می‌متالز - بررسی آمار تولید برخی محصول معدنی و صنایع معدنی نشان می‌دهد که تولید بعضی از این محصولات از جمله فولاد خام و سیمان کاهشی، اما تولید برخی دیگر مانند کاتد مس و شمش آلومینیوم افزایشی بوده است.

به گزارش می‌متالز، بررسی آمار تولید ۱۰ محصول در بخش معدن و صنایع معدنی در ۷ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از آن است که تولید ۵ محصول معدنی یعنی فولاد خام، محصولات فولادی، آلومینا، کنسانتره زغال سنگ و سیمان کاهش و تولید کاتد مس، شمش آلومینیوم، شیشه جام، ظرف چینی و ظروف شیشه‌ای افزایش داشته است.

براین اساس تولید فولاد خام با کاهش ۴.۹ درصدی از ۱۶ میلیون و ۷۱۴ هزار تن به ۱۵ میلیون و ۸۸۸ هزار تن در ۷ ماهه ابتدای امسال رسیده است.

همچنین تولید محصولات فولادی در بازه زمانی یاد شده ۸.۱ درصد کاهش داشته است. تولید آلومینا نیز در همین بازه زمانی ۲ درصد کاهش یافته است.

تولید کنسانتره زغال سنگ با ۱۱.۳ درصد کاهش از ۹۱۹ هزار تن در ۷ ماهه ابتدای سال گذشته به ۸۱۵ هزار تن در ۷ ماهه ابتدای امسال رسیده است.

تولید سیمان در ۷ ماهه سال ۱۳۹۹ به میزان ۴۱ میلیون و ۸۷۳ هزار تن بوده که در ۷ ماهه امسال با ۹.۱ درصد کاهش به ۳۸ میلیون و ۴۸ هزار تن رسیده است.

در کنار کاهش تولید این محصولات صنعتی تولید محصولاتی مانند شیشه خام به میزان ۲۳ درصد، ظروف شیشه‌ای به میزان ۰.۸ درصد و ظروف چینی به میزان ۱۴.۵ درصد افزایش داشته است.

آخرین آمار تولید محصولات صنایع معدنی/ تولید فولاد خام و سیمان کاهش یافت

تولید شمش آلومینیوم نیز از محصولاتی بوده است که در ۷ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و بر این اساس تولید این محصول با رشد ۲۶.۷ درصدی از ۲۴۶ هزار تن در ۷ ماهه ابتدای سال گذشته به ۳۱۲ هزار تن در ۷ ماهه ابتدای امسال رسیده است.

کاتد مس نیز در بازه زمانی یاد شده رشد تولید ۴.۴ درصدی را تجربه کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده