تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۹
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۳۸۵۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در راستای رونق اقتصادی، تولید و اشتغال:

فراخوان پرداخت تسهیلات به طرح‌های نیمه تمام چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - فراخوان پرداخت تسهیلات به واحد‌های صنعتی، معدنی و مجریان طرح‌های نیمه تمام در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت چهارمحال وبختیاری گفت: متقاضیان واحد‌های صنعتی، معدنی ومجریان طرح‌های نیمه تمام، درخواست تسهیلات برنامه تولیدواشتغال سالجاری (بند الف تبصره ۱۸) را در سامانه بهین یاب وزارت صمت به نشانی www.behinyab.ir ثبت کنند.
سجاد رستمی افزود: تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی، توسعه واحد‌های موجود (بازسازی و نوسازی)، تامین سرمایه در گردش برای واحد‌های فعال صنعتی و معدنی از مهمترین محور‌های پرداخت تسهیلات است.
رستمی تصریح کرد: دارا بودن جواز تاسیس معتبر از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای متقاضیان مناطق برخوردار با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد و مناطق کمتر برخوردار با پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد از جمله شرایط عمومی متقاضیان تسهیلات است.
وی افزود: دارابودن یکی از مجوز‌های پروانه بهره برداری، گواهی فعالیت صنعتی و یا کارت شناسایی معتبر برای متقاضیان استفاده از تسهیلات بازسازی و نوسازی هم از برنامه توسعه واحد‌های موجود (بازسازی و نوسازی) است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت چهارمحال وبختیاری گفت: دارابودن یکی از مجوز‌های پروانه بهره برداری، گواهی فعالیت صنعتی و یا کارت شناسایی معتبربرای متقاضیان استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش هم از برنامه تامین سرمایه در گردش است.
سجاد رستمی با اشاره به شرایط تسهیلات خاطرنشان کرد: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات با آن دسته از متقاضیان است که عمدتاً دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، مشکلی که مانع راه اندازی یا افزایش تولید است، نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت و یا افزایش تولید و اشتغال شود.
وی گفت: همچنین میزان تسهیلات قابل پرداخت به هر بنگاه‏ اقتصادی، براساس نیاز واقعی بنگاه و تأیید کارگروه استانی خواهد بود.
رستمی اظهار داشت: مدت زمان برای سرمایه در گردش یک سال و برای سرمایه ثابت (دوره مشارکت و تنفس حداکثر ۲ سال و برای دوره بازپرداخت حداکثر ۵ سال) در مجموع حداکثر ۷ سال است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده