تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۳:۵۱
بازدید: ۴۰۶
کد خبر: ۲۴۳۱۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳۸ طرح برای ارائه در سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری مشخص شد

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۸ طرح پیشران از جمله راه‌آهن، پروژه آبرسانی بن- بروجن و ... برای ارائه در سفر ریاست جمهوری به استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش می‌متالز، الله‌کرم نصیری امروز در جلسه بررسی پروژه‌های سفر ریاست‌جمهوری به چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه علاوه بر طرح‌های نیمه‌تمام نیازمند تسهیلات بانکی، طرح‌های پیشران نیز در سفر ریاست جمهوری مطرح خواهد شد، گفت: بالغ بر ۳۸ طرح پیشران اعم از راه‌آهن، پروژه آبرسانی بن- بروجن، طرح‌های فولادی، طرح‌های حوزه راه‌سازی، طرح‌های اقتصادی و ... برای سفر ریاست‌جمهوری در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان باید طرح‌های کلان و دارای اولویت مطرح شود که تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال و تولید داشته باشند، در این سفر نمی‌توان طرح‌های کوچک را مطرح کرد، اگر پروژه‌ای دارای مشکل باشد، اما برای استان دارای اهمیت است، نباید از آن چشم‌پوشی کنیم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری حداکثر تا فردا فرصت دارند پروژه‌های خود را به سازمان برنامه و بودجه برای گنجاندن در پروژه‌های سفر ریاست جمهوری ارسال کنند، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی با بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به توافق برسند، البته بانک‌ها نگران تامین منابع مالی نباشند، زیرا قطعا در سفر رئیس‌جمهور یک خط اعتباری اختصاص پیدا کرده و در بین بانک‌ها توزیع می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص اعتبار برای احداث سه هزار واحد مسکونی ویژه محرومان و همچنین تخصیص اعتبار بلاعوض برای ۲ هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده در زلزله شهرستان کوهرنگ پیشنهاد می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: از بابت عملکرد دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری در رابطه با پروژه‌های پیشنهادی نیمه‌تمام برای سفر ریاست جمهوری نگرانی وجود دارد، طرح‌ها قبل از مطرح شدن در جلسه باید با حضور روسای بانک پیشنهادی مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گرفت و موافقت اولیه بانک نیز اخذ می‌شد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده