تاریخ: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۰
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۳۸۸۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد:

عرضه ۳۶میلیارد دلار ارز از ابتدای امسال/ بهبود دسترسی به منابع ارزی

‌می‌متالز - رییس کل بانک مرکزی با اشاره به عرضه ۳۶ میلیارد دلار ارز از ابتدای امسال تاکنون، گفت: در سال جاری دسترسی این بانک و سیستم اقتصادی کشور به منابع ارزی بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته است.

به گزارش می‌متالز، «علی صالح آبادی» روز دوشنبه افزود: از نظر ورود ارز به کشور در شرایط بسیار خوبی هستیم و پیش‌بینی من این است که در آینده نزدیک اوضاع روبه بهبود خواهد رفت.

رییس کل بانک مرکزی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۶ میلیارد دلار ارز عرضه شده است که برابر کل عرضه ارز در سال گذشته بود.

وی با بیان اینکه ما دو بازار مهم نیما و متشکل ارزی در حوزه ارز داریم، اضافه کرد: در سامانه نیما صادرکنندگان ارز خود را عرضه می‌کنند.

رییس کل بانک مرکزی گفت: از ابتدای سال تا امروز (۱۵آذرماه) برگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی در سامانه نیما ۲۲.۴ میلیارد دلار و عرضه ارز صادرکنندگان در سامانه نیما ۲۰ میلیارد دلار بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون در مجموع ۳۶ میلیارد دلار ارز برای کل کالا‌ها بخشی در سامانه نیما و بخشی در شبکه بانکی تامین شده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

صالح آبادی گفت: سال گذشته کمتر از ۳۶ میلیارد دلار ارز عرضه شده است در حالی که امسال در کمتر از ۹ ماه ۳۶ ملیارد دلار عرضه ارز بانکی، نیما و ارز اشخاص توسط بانک مرکزی عرضه شده است.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده