تاریخ: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۲۸
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۳۹۱۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استراتژی بیمه دانا در بازار سرمایه عنوان شد

‌می‌متالز - مدیر سرمایه‌گذاری شرکت بیمه دانا با اشاره به سیاست بیمه دانا در حفظ پرتفوی قبلی خود و اصلاح آن، عنوان کرد که بخشی از سرمایه این شرکت بیمه‌ای به سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بادرآمد ثابت اختصاص یافته است.

به گزارش می‌متالز، ایرانشاهی عنوان کرد: شرکت‌های بیمه، اصل سرمایه گذاری خود را طبق آیین نامه ۹۷ انجام می‌دهند که اخیرا در جلسه جلسه شواری عالی مورخ ۳۰/ ۲/ ۱۴۰۰ یک مکمل به آیین نامه مزبور اضافه شد.

وی گفت: بر اساس این تغییر صورت گرفته، طبق (بند یک) سپرده گذاری نزد بانک‌ها و موسسات اعتباری حداقل ۱۰ و حداکثر ۶۰ درصد؛ و خرید اوراق دولتی حداقل ۱۰ و حداکثر ۲۰ درصد توسط شرکت‌های بیمه می‌تواند انجام شود.

ایرانشاهی با اشاره به شکل گیری یک سبد از دارایی به موجب این آیین نامه در شرکت‌های بیمه ای؛ یادآور شد: در آیین نامه قبلی نیز شرکت‌های بیمه‌ای از اوراق استفاده می‌کردند و اکنون نیز به همین صورت است و تغییر چندانی در این رابطه صورت نگرفته است.

وی از سپرده، سهام، ابراز‌های جدید، صندوق‌های مالی و … به عنوان سبد دارایی‌های شرکت بیمه دانا نام برد که به موجب این سبد از دارایی‌ها موضوعات مورد اهمیت در سرمایه گذاری‌های شرکت‌های بیمه ای، نقدشوندگی و سپس بازدهی است.

مدیر سرمایه گذاری شرکت بیمه دانا اعلام کرد: با توجه به شرایط بازار سرمایه این شرکت بیمه‌ای تقریبا با حفظ پرتفوی قبلی، سعی کرده است که تنها به اصلاح پرتفوی بپردازد.

او به این موضوع اشاره کرد که بخشی از سرمایه این شرکت بیمه‌ای به سرمایه گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت اختصاص یافته است.

به گفته ایرانشاهی؛ با توجه به قرارداد‌های بیمه دانا با شرکت‌ها و سازمان‌ها، از اوراق دولتی برای تسویه مطالبات بیمه دانا استفاده می‌شود.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده