تاریخ: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۱
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۳۹۲۵۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

امیدواری به رفع موانع و تسریع در راه‌اندازی فولاد صدر لرستان در سفر رئیس‌جمهور

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت صدر فولاد لرستان گفت: امیدوار هستیم با سفر ریاست جمهوری به استان لرستان، فرآیند راه اندازی کارخانه فولاد لرستان شتاب بیشتری بگیرد.

به گزارش می‌متالز، وی اظهارداشت: این کارخانه که از سال ٩۵ تعطیل شده بود که بر اساس برنامه مدیریت جدید در حال اورهال است و در صورت همکاری سازمان‌ها و ادارات مرتبط، طبق جدول زمانبندی شده راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل کارخانه صدر فولاد لرستان گفت: در این مرحله حدود ١٨٠ نفر از کارگران مجدداً به سر کار باز خواهند گشت که این هدف در دسترس است. بعد از این و در اولین فاز توسعه هم برای ۴۰۰ نفر دیگر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: میزان اشتغال‌زایی کارخانه بعد از اجرای فاز دوم و سوم برنامه پیش بینی شده، به ٢ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

بیگی خاطرکرد: براساس این میزان اشتغالزایی، محصولات مجتمع تولیدی فولاد لرستان به ۴.۵ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی صورت گرفته اهداف مد نظر در دولت سیزدهم محقق می‌شود، یادآور شد: دولت آیت‌الله رییسی پشتوانه‌ای برای تولید کشور بوده و امید به همراهی مسئولان در رفع موانع تولید را بیشتر کرده است.

مدیرعامل کارخانه صدر فولاد لرستان از همکاری فرهاد زیویار استاندار لرستان در راستای رفع موانع پیش روی این نگارخانه تقدیر کرد و افزود: با کمک‌های آقای دکتر زیویار استاندار جدید لرستان، موانع راه اندازی کارخانه در حال مرتفع شدن است، اما هنوز کار‌های زیادی مانده که باید به سرعت انجام شود.

وی ادامه داد: با پیگیری استاندار لرستان گاز کارخانه بعد از چندین سال وصل و مشعل کوره روشن شده است، اما ادامه اورهال منوط به وصل شدن برق سراسری است که به این منظور قرار داد انشعاب امضا شده با برق باختر در مرحله تنفیذ بوده که نیازمند اجازه صدور دسته چک برای شرکت در بانک مرکزی و رفع مسدودی حساب‌های شرکت توسط اداره امور مالیاتی و با مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است.

بیگی اظهار داشت‌: حدود ۴۰ روز بعد از اتصال برق سراسری، اولین تولیدات کارخانه بعد از پنج سال به بازار عرضه خواهد شد.

مدیر عامل جدید فولاد لرستان در ادامه اظهار داشت: در اینجا ضمن قدر شناسی از مسوولان استان که با انگیزه و امید به رفع مشکلات این واحد بزرگ تولیدی استان کمک می‌کنند، باید از برخی مدیران استانی که در مورد راه اندازی تولید کارخانه فولاد، بذر یأس و ناامیدی می‌پراکنند گلایه کنم، آن‌ها به جای گرفتن دست مدیران جدید، پای آنان را می‌گیرند. امروز کارشکنی‌های مختلفی بر سر راه‌اندازی کارخانه صدر فولاد لرستان صورت می‌گیرد که از آن جمله سرقت هدفمند ٣ هزار متر از کابل‌های در حال بهره برداری کارخانه بمنظور فرسایشی کردن راه اندازی و خسارت مالی است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر در حالی‌که ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، به رفع مشکلات و موانع تولید در سطح استان می‌پردازد، اداره امور مالیاتی استان که خود یکی از اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است، بر علیه برخی از اعضا هیات مدیره جدید اجراییه صادر کرده و اموال آنان را توقیف و حسابهایشان را مسدود کرده است، که این مغایر با برنامه‌های آقای رییس جمهور در حمایت از راه‌اندازی واحد‌های تولیدی تعطیل شده است.

بیگی در پایان گفت: ما همانند مردم شریف و ولایتمدار لرستان، مشتاقانه منتظر سفر ریاست محترم جمهوری وهیات دولت به لرستان برای حل مسایل مختلف استان، از جمله واحد‌های تولیدی هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده