تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۷
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۲۵۸۹۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

ماشین آلات کارخانه صدر فولاد لرستان به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد

‌می‌متالز - نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: سرویس و راه‌اندازی (اورهال) ماشین آلات و خط تولید کارخانه راکد صدر فولاد لرستان به صورت آزمایشی آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، مهرداد ویسکرمی روز یکشنبه با اعلام این مطلب به رسانه‌ها افزود: به دنبال جلسه‌ای که ۲۰ مردادماه سال جاری در تهران برگزار و تعهداتی که سرمایه گذاران جدید داده بودند، اورهال کارخانه آغاز شده است و مقرر شد ظرف حداکثر سه ماه، تعمیرات و بروزرسانی تجهیزات آن انجام شود.

وی اظهار داشت: بکارگرفتن نیرو‌های بومی در این واحد مورد تاکید است و اولویت در جذب نیز با کارگرانی است که از گذشته در این شرکت مشغول به کار بوده و اکنون بیکار شده‌اند.

وی تصریح کرد: مقرر شده است فعالیت شرکت در ۲ نوبت کاری آغاز و میلگرد ۱۲ و ۱۸ به مدت ۱۵ روز تولید شود ضمن اینکه در مدت بروزرسانی تجهیزات، نیرو‌ها نیز آموزش لازم را خواهند دید.

ویسکرمی ادامه داد: برنامه مالک جدید فولاد صدر این است که تا ۴.۵ میلیون تن تولید در قسمت ذوب کارخانه داشته باشند که با این اوصاف بیش از ۲ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

رییس کل دادگستری لرستان نیز تیرماه امسال در بازدید از این کارخانه تعطیل گفته بود: صدر فولاد ظرف یک ماه آینده از طریق بخش خصوصی فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

به گفته محمد رزم بدهی و عدم تامین سرمایه در گردش به مبلغ ۱۵۰میلیارد تومان از دلایل تعطیلی کارخانه صدر فولاد بوده است.

وی بیان کرد: شرکت صدر فولاد یک ماه دیگر از طریق حق العمل کاری پیمانکار بخش خصوصی فعالیت خود را شروع می‌کند و در غیر این صورت افرادی از بخش خصوصی سرمایه در گردش مورد نیاز را به عنوان سهامدار در این کارخانه تامین خواهند کرد.

کارخانه صدر فولاد خرم آباد سالانه ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید می‌کرد و قرار بود این میزان تولید ۲.۵ برابر شود، اما نه تن‌ها این امر محقق نشد بلکه با تعطیلی آن طی حدود ۶ سال گذشته به دلیل بدهی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومانی به سیستم بانکی، دستگاه‌های دولتی و فرسودگی ماشین آلات ۲۰۰ تا۱۸۰ کارگر آن بیکار شدند.

منبع: خبرگزاری جمهوری ایلامی (ایرنا) لرستان

عناوین برگزیده