تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۲۱۵۴۲۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
رییس کل دادگستری لرستان

کارخانه صدر فولاد لرستان یک ماه آینده فعال می‌شود

‌می‌متالز - رییس کل دادگستری لرستان گفت: کارخانه صدر فولاد ظرف یک ماه آینده از طریق بخش خصوصی فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، محمد رزم روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه صدر فولاد اظهار کرد: این کارخانه یکی از بهترین واحد‌های تولیدی ذوب آهن و میلگرد بود که در اوج فعالیت ۲۴۰ نفر اشتغال زایی داشته است.

وی افزود: بدهی و عدم تامین سرمایه در گردش به مبلغ ۱۵۰میلیارد تومان از دلایل تعطیلی کارخانه صدر فولاد بوده است که باتوجه به مصوبات جلسات ستاد تسهیل استانداری در رابطه با این واحد، امیدواریم این واحد ظرف یک ماه آینده فعالیت خود را از سر گیرد.

وی بیان کرد: شرکت صدر فولاد یک ماه دیگر از طریق حق العمل کاری پیمانکار بخش خصوصی فعالیت خود را شروع می‌کند و در غیر این صورت افرادی از بخش خصوصی سرمایه در گردش مورد نیاز را به عنوان سهامدار در این کارخانه تامین خواهند کرد.

کارخانه صدر فولاد خرم آباد سالانه ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید می‌کرد و قرار بود این میزان تولید ۲.۵ برابر شود، اما نه تن‌ها این امر محقق نشد بلکه با تعطیلی آن به دلیل بدهی به سیستم بانکی، دستگاه‌های دولتی و فرسودگی ماشین آلات ۱۸۰ کارگر آن از کار بیکار شدند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان

عناوین برگزیده