تاریخ: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۲۳۹۲۶۴
سرویس خبر : انرژی
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

صادرات نفت ایران با استناد به آمار نهاد‌های بین‌المللی افزایش یافته است

‌می‌متالز - عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: رقم صادرات نفت ایران با استناد به گزارش‌های مؤسسه‌های بین‌المللی و شرکت‌های ردیابی نفتکش به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، «حسین حسین‌زاده» به قرارداد سه‌جانبه سواپ گاز با ترکمنستان اشاره کرد و افزود: این قرارداد نویدبخش احیا و توسعه همکاری اقتصادی با این کشور است که می‌تواند نقشه آمریکا برای حذف ایران از بازار گاز منطقه را خنثی کند.

وی افزود: احیای روابط اقتصادی با ترکمنستان گام مهمی بود که برداشته شد، ما با امضای قرارداد گازی روابط خود با ترکمنستان را تقویت کردیم و به‌یقین این موضوع به نفع کشور است، همچنین این قرارداد گشایش خوبی در حوزه دیپلماسی نیز به‌شمار می‌آید.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: امروز به‌دلیل اقدام‌های انجام‌شده، رقم صادرات نفت ایران با استناد به گزارش‌های سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و شرکت‌های ردیابی نفتکش افزایش قابل‌ملاحظه‌ای یافته است.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، روز سه‌شنبه (۱۶آذرماه) در آیین روز دانشجو اعلام کرد: منابع ارزی موجود در وضع خوبی قرار دارد و برخلاف روز‌های نخست که دولت را تحویل گرفته‌ایم نگران اوضاع نیستیم، فروش نفت نیز با وجود تهدید‌ها و تحریم‌ها شرایط خوبی دارد و صادرات نفت و میعانات افزایش یافته است.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده